Пазарът на таблети в EMEA излезе от 6-годишен застой

Близо 12 млн. таблета са доставени на пазара в ЕМЕА през второто тримесечие
(снимка: CC0 Public Domain)

Доставките на таблети в региона EMEA (Европа, Близкия изток и Африка) през второто тримесечие на годината регистрираха най-високия си ръст от 2013 г. насам, сочи нов доклад на анализаторската компания IDC.

В периода април-юни на пазара в ЕМЕА са доставени 11,9 милиона устройства, което е с 23,8% повече, в сравнение с второто тримесечие на 2019 година. Пазарът на таблети в региона бележи ръст за първи път от шест години, отбелязват анализаторите.

Повишеното търсене се дължи на последиците от пандемията коронавирус и на нуждите на потребителите от образование и развлечения в условия на продължителна социална изолация.

Лидер на пазара за таблети в EMEA е Samsung с 3,4 милиона продадени бройки и дял от 28,3%. Корейският производител е увеличил доставките си през тримесечието с 69,3% на годишна база.

Второ място заема Apple с 2,6 милиона продадени бройки и дял от 21,5%. Резултатът на американската компания се е покачил с 6,3%, в сравнение с второто тримесечие на миналата година.

Huawei е на трето място с 1,8 милиона продадени таблета и 15% дял от пазара в ЕМЕА. Китайският производител постига ръст от 51,2% на годишна база.

През настоящото, трето тримесечие на 2020 г., експертите от IDC очакват 10,9% ръст на пазара за таблети в ЕМЕА и прогнозират 3,7% ръст в региона за годината като цяло.

Коментар