Договор за персонализирана мобилна реклама подписаха Ericsson и операторът TeliaSonera. Системата Personal Pod Advertising е първа по рода си и ще бъде пусната в търговска експлоатация по-късно тази година, съобщиха от шведския телекомуникационен гигант.
Решението дава възможност на компаниите да предлагат реклами, които отговарят на индивидуалните нужди и интереси на потребителите.
Мобилната реклама става все по-популярна сред компаниите, търсещи начин да достигнат специфични целеви групи. С услугата Personal Pod Advertising компаниите, които имат програми за лоялност, могат да предложат на потребителите нов механизъм за получаване на реклами, съобразени с техните предпочитания.
Personal Pod Advertising е част от портфолиото с решения за мобилна телевизия на Ericsson. Системата позволява изпращане на реклами като подкаст през нощта, когато трафикът е нисък.
Решението предлага значителни ползи както за операторите, които генерират приходи от изпращане на реклами, така и за търговците на дребно, които могат да проследят поведението на потребителите и да контактуват със специфични целеви групи.
Заявявайки предпочитанията си на уеб сайтове на рекламни компании, потребителите могат да съставят свой собствен профил, който отразява интересите им. Те получават актуална информация за любимите си марки чрез текстови, видео и радио реклами, изпратени на мобилния им телефон. Могат да споделят информацията с приятелите и семейството си, като разходите се поемат от рекламодателя.
Услугата вече е успешно тествана съвместно с медийна компания в Швеция.