Шефът на Microsoft Стив Балмър представи новата търсачка Bing.com, известна досега като Kumo, по време на конференцията All Things Digital.
Широко обсъжданата разработка е натоварена с мисията да съкрати дистанцията на Microsoft от Google и Yahoo в интернет търсенето.
Bing.com идва да замени Live Search, която вече изчерпа своите възможности, без да достигне конкурентите, отчитат наблюдателите на пазара. По данни на comScore, делът на Microsoft в търсенето е малко над 8%, докато Yahoo има 19%, а Google държи 64%.
Според Балмър, новата търсеща машина е значително преработен вариант на Live Search. Целта е била да се направи търсенето ориентирано повече към потребителя.
Bing.com дори не прилича на LiveSearch по външен вид и освен това работи по нов алгоритъм.
Търсачката се опитва да вникне в същността на заявката от потребителя и групира най-подходящите отговори. Например, при търсене на определен продукт, Bing.com ще генерира не само конкретната страница за него, но и аксесоари, интернет магазини, където се продава, и сайтове с допълнителна информация.
Bing.com въвежда категории на търсене, които позволяват на потребителите да конкретизират изходните условия. Всяка категория притежава набор от опции – търсенето в спортните категории, например, може да се конкретизира по вид спорт, резултати и др.
Microsoft иска да намали броя на кликовете, които правят потребителите, за да стигнат до интересуващата ги информация, посочва Балмър.
Първата публична версия на Bing се очаква да заработи в интернет пространството на 3 юни.