Китай вече не е основният пазар за Xiaomi, стана ясно от изявление на основателя на компанията Леи Джун. Оказва се, че повечето си приходи компанията прави от бизнес в чужбина.
Докато китайският пазар става все по-важен за Huawei – вторият по големина производител на смартфони в света, който обаче е подложен на санкции от САЩ, застрашаващи самото съществуване на компанията, Xiaomi гледа все повече навън и това личи ясно от разпределението на приходите.
Основателят и лидер на компанията Леи Джун заяви, цитиран от My Drives, че в момента над половината от приходите на Xiaomi идват от бизнес на международния пазар. Мениджърът, наричан от някои „китайският Стив Джобс”, съобщи новината на събитие, посветено на десетата годишнина на смартфон интерфейса MIUI.
В изявлението си Леи Джун подчертава и начина, по който компанията влезе на пазара – тя започна бизнес като разработчик преди десет години, когато MIUI се появи за първи път във форумите на XDA.
Едва ли по онова време някой от компанията или от външните наблюдатели си е представял какъв успех ще постигне за толкова кратко време начинанието на Леи Джун. Днес Xiaomi е сред водещите производители на смартфони, носими джаджи и друга потребителска електроника с много висока репутация.