Intel готви 16-ядрена платформа за игри

Нова платформа на Intel обещава върхови изживявания за геймърите. На изложението Computex в Тайван компанията разкри подробности за V16, която идва да замени Skulltrail.
Платформата стъпва на дънна платка с два сокета за 8-ядрени процесори Nehalem-EX. Така общият брой на ядрата достига 16, а едновременно изпълняваните потоци са 32.
Осем контролера осигуряват сумарна разрядност на шината 512 бита, като потенциалният максимум на пропускателната способност на паметта е 102,4 GB/s при използване на модули DDR3-1600. Така за първи път настолен компютър може да преодолее границата от 100 GB/s.
Принципно, чипът Nehalem-EX (Beckton) с 24 MB кеш памет от трето ниво е предназначен за сървъри, но с новата платформа на Intel ще намери приложение и в геймърските машини.
Два такива процесора осигуряват сумарна кеш от 48 MB и осем канала за DDR3 памет. Максималният възможен обем на паметта е 256 гигабайта.
Очаква се платформата V16 да бъде показана през септември на изложението IDF Fall 2009 в Сан-Франциско. Ако към двата осемядрени Nehalem-EX се добавят многопроцесорни графични карти с поддръжка на DirectX 11, би се получила невиждана досега ултрагеймърска машина.

Коментар