Пазарът на ИТ услуги бележи ръст от 8,2% през 2008 година, спрямо предходната, сочат данни на Gartner. В стойностно изражение секторът е генерирал 745 милиарда долара.
Водещ доставчик на ИТ услуги е IBM, която държи 7,3% от световния пазар. HP заема второ място с 4,8% дял, благодарение на покупката на EDS, но поради трудности в интеграцията на бизнеса на придобитата компания, бележи ръст в приходите от ИТ услуги само 1,9%.
Като цяло, анализаторите отчитат намаляване на ръста в сегментите на ИТ мениджмънта и процесния мениджмънт. Резултатът е изненадващ, тъй като се очакваше в условия на икономическа криза стремежът на компаниите към съкращаване на разходите чрез аутсорсинг да поддържа висок ръста в тези два сегмента.
Gartner намира обяснение във факта, че при неблагоприятна финансова ситуация, възложителите са по-предпазливи при сключване на дългосрочни контракти за ИТ услуги на аутсорсинг основа.
Най-големи загуби през 2008 година са претърпели доставчиците на ИТ услуги в Индия, които първи са се сблъскали с икономическата криза. Бизнесът на местните компании, работещи в сектора на ИТ услугите, е нараснал с 12,9%, в сравнение с 39,8% през 2007 година.
Характерът на предлаганите услуги от индийските компании ги прави уязвими. Те са ориентирани основно към финансовия сектор, а приложенията, които разработват, не са приоритетни в условия на криза, коментира Gartner.
На другия полюс са доставчиците на комуникации, които бележат ръст от 14,2%. Услугите за оптимизация и управление на корпоративни мрежи са се оказали търсени от всички, тъй като с тяхна помощ компаниите могат да подобрят ефективността на операциите и да разширят бизнеса си.