Икономическата криза кара компаниите да изразходват своите бюджети по-внимателно. Нарастващ брой клиенти предпочитат Lotus решенията, за да намалят ИТ разходите и да помогнат на своите служители да работят по-ефективно с по-малко ресурси, съобщи IBM.
Нещо повече, от Синия гигант твърдят, че изборът на Lotus е за сметка на Microsoft. Клиентите са мотивирани да преминават към IBM Lotus софтуер, заради по-високата възвращаемост на инвестициите и по-лесното внедряване, се посочва в прес съобщение на IBM.
От пускането на Lotus Notes 8 през август 2007, IBM отчита най-бързи темпове на инсталиране на нови версии в историята на Notes и Domino – двойно повече в сравнение с предишни версии.
Доброто пазарно възприемане на Notes and Domino 8 се дължи също и на характеристиките на продукта. Например, Domino 8 доказано намалява общите разходи за притежание (TCO), като намалява броя на сървърите, които са необходими.
Платформата има по-ниски хардуерни изисквания за поддръжка на имейл и прикачени файлове и минимизира административните разходи, посочиха от партньора на Lotus у нас – IBS България.
Характерно за новите версии на Lotus софтуера е, че разширяват възможностите за съвместна работа между колеги, клиенти и партньори. Notes/Domino предлага функционалност отвъд електронната поща, като интегрира IM и известяване за онлайн статуса, корпоративни "социални" услуги (social networking), достъп до "екипни стаи" (Team Rooms) и хранилища в потребителския интерфейс на Notes.
30% от новите клиенти на Lotus Sametime Unified Communication and Collaboration са потребители на Microsoft Outlook и Exchange, твърди IBM. Последните успешни сделки на компанията са с клиенти като Coca-Cola Company, HSBC, BASF, Hyundai, State Bank of India и др.
Набира популярност и безплатният офис пакет с отворен код Lotus Symphony, който вече е свален над 4 милиона пъти.