Група специалисти от Google ще изследва под лупа новата търсачка Bing на Microsoft. Лично Сергей Брин, един от основателите на Google, е формирал и управлява екипа, съобщи Ню Йорк Поуст.
Ангажиментът на шеф от такъв ранг в Google е необичаен. Брин рядко се занимава с оперативни задачи в интернет компанията, отбелязват наблюдателите на пазара.
Целта на спец групата е да въведе час по-скоро обновление в търсещата машина на Google, според осведомени вътрешни източници, на които се позовава Ню Йорк Поуст.
Брин ръководи екип от специалисти по интернет търсене, които анализират щателно Bing, за да установят силните страни на нейния алгоритъм. Много нови търсачки се появиха и изчезнаха в последните десет години. Но Bing явно е по-различна и опасна за Google, след като провокира спешни действия от интернет гиганта.
Засега Google не е потвърдила официално информацията за създаване на спец група, посветена на Bing. От компанията посочват единствено, че винаги са имали екип, който работи по подобряване на търсенето.
"Отделяме на търсенето повече време, отколкото на всичко останало, и го подобряваме непрекъснато", гласи изявление на интернет гиганта.
Наскоро Ерик Шмид, който е съосновател и изпълнителен директор на Google, коментира, че появата на Bing не го вълнува особено. "Не за първи път Microsoft се опитва да създаде сериозна търсеща машина, те правят това всяка година", казва Шмид.
CEO-то на Google не очаква Bing да повлияе на неговата търсачка. "Съсредоточени сме в подобряване на качествата на търсенето и в иновациите", допълва Шмид.
Целта на Google е да получи колкото е възможно повече информация и да я организира. Yahoo има друга стратегия, може да се очаква, че Bing също ще следва своя стратегия, лаконичен е Ерик Шмид.
Microsoft пусна Bing преди две седмици. Бюджетът на съпровождащата рекламна кампания е 80-100 милиона долара, според различни източници. Новата търсачка засега се радва на добър прием от анализаторите, медиите и потребителите.
Първите статистически данни сочат, че Bing е увеличила дела на Microsoft на пазара за търсене в САЩ с 2%, като софтуерният гигант вече държи 11%. Bing дори успя да се задържи пред Yahoo, втората по популярност търсачка, в продължение на един ден.
За съжаление политиката на м$ да инициира тъпоумие у потребителите ще им попречи на каквото и да билo създадено от тях. Мнозинството си знаят едно и също м$ офис, медиа плеър, м$Е и … Гугъл.