Над 90% от родители вярват, че са „дигитално свежи” и притежават достатъчно технически познания, така че да не се „излагат” пред децата си, твърди проучване на Redshift Research по поръчка на Intel.
Държавите от региона на Европа, Близкия Изток и Африка (EMEA) са доста различни в културно и лингвистично отношение, но всички родители са съгласни с едно – децата им трябва да имат компютърна грамотност. Според 65% от родителите, детето им трябва да започне да борави с РС на около 8-годишна възраст.
Забележителна част – 99% от родителите вярват, че работата с компютър е важно умение за живота, а половината (50%) заявяват, че това умение е ключово за децата в процеса на израстване.
Мнозинството от родителите възприемат употребата на РС като важна част от развитието на детето, а 98% считат, че увереността при използване на компютър влияе върху бъдещите перспективи за намиране на работа.
Моралната паника, която съпътства технологичните иновации от десетилетия, като се започне от уреди за домакинството, а сега и компютрите, изглежда не е повлияла на родителите от региона на ЕМЕА. Отговорите, които те дават при неотдавнашното проучване, показват, че те ясно осъзнават как технологиите могат да възпитат нови умения и да подготвят един млад човек за живота на възрастен.
Въвеждане на компютри в образованието е почти универсално желание за родителите (98%), но близо три четвърти (73%) от респондентите са недоволни от нивото на подкрепа, което инициативата получава от правителствата. Те считат, че правителствата трябва да правят повече, за да улесняват достъпа до компютри в училищата.
93% от родителите предоставят на децата си достъп до РС у дома. Освен това, над 90% от запитаните родители вярват, че са „дигитално свежи” и притежават достатъчно технически познания, за да не се „излагат” пред децата си.
Лесно е да се предвиди, че децата използват компютрите за забавление, но изненадващо, работата, свързана с училище, е също толкова значителна част от употребата на компютъра. 86% от децата в региона на ЕМЕА използват компютъра, за да си помагат с домашните, но уменията за живота, които развиват, докато боравят с компютър и интернет, далеч надхвърлят чисто академичните.
Младежите в Европа (81%) горещо приветстват появата на социалните мрежи, които им дават добър старт за бъдещето – по отношение на създаване и поддържане на мрежи от контакти: полезно умение както за личния, така и за професионалния живот.
Повече от половината (55%) от родителите на деца на възраст 13 години и по-големи също отговарят, че компютър с интернет връзка предоставя на децата им средство, с което по своя инициатива да проучват и да организират заниманията си.
Както повечето елементи на родителството, има определена доза несигурност и по въпроса кога е подходящо да се запозае детето с компютъра. Почти една четвърт (24%) от родителите в ЕМЕА вярват, че тяхното дете трябва да има достъп до компютър от 5-годишна възраст. 65% пък чувстват, че детето им трябва да започне да борави с компютър на около 8 годишна възраст.
Ясно е обаче, че до момента, в който средностатистическото дете от ЕМЕА постъпва в гимназия, то вече трябва да е наясно с компютрите. Това разбиране е демонстрирано от 89% от родителите, които казват, че дават достъп на децата си до РС преди 12-годишна възраст.