IBM пусна дългоочаквания софтуерен продукт Lotus Sametime Unified Telephony. Решението обединява разнородните и разпръснати телефонни централи и пренася възможностите на телефона в контекста на ежедневните бизнес процеси.
Отчасти базиран на технологията Siemens OpenScape, този продукт дава възможност на различните видове телефонни системи да се управляват и фактически да се достъпват от всяко едно приложение, съобщи IBS България.
Като използва SIP стандарта, Lotus Sametime Unified Telephony (SUT) обединява в едно решение различни видове телефония, независимо от използваните системи.
Софтуерът предлага следните възможности:
Управление на входящите обаждания. Когато някой звъни, на екрана се появява съобщение с опции как да бъде прието обаждането – посредством VoIP протокола или прехвърлено на мобилно устройство или на гласова поща.
Задава правила за управление на обажданията, базирани на техния статус. Например, потребителите могат да зададат в календара, че са на среща и техните входящи обаждания директно ще бъдат прехвърлени на гласова поща.
Нотификация за присъствие – дава информация кой потребител е наличен в момента за разговор, кой разговаря и как може да бъде осъществена връзката със съответния контакт.
Възможности за "click-to-call" и "click-to-conference" – позволяват незабавно стартиране на аудио връзка с всеки контакт от списъкас. Потребителите могат да превърнат компютъра си в телефон със софтуерни възможности.
SUT е продукт „+”, посредством който телефонните обаждания се управляват директно от Lotus Sametime или Lotus Notes клиент.
Демонстрация: Lotus Sametime Unified Telephony