Компаниите не бързат да използват социални мрежи








Компаниите едва сега започват да осъзнават потенциала на инструментите уеб 2.0 и на общодостъпните и частни социални мрежи, твърди нов анализ на Frost & Sullivan. Независимо от оживлението около проекти като Facebook и Twitter, техните платформи продължават да се възприемат предимно като насочени към социални цели и не толкова за бизнес.

Същевременно над половината от анкетираните в проучването на Frost & Sullivan смятат, че тези технологии са необходими за реализация на професионални цели, разработка на планове и съвместна работа по проекти. 80% от потребителите са отговорили, че използват уеб 2.0 технологии за връзка и общуване с приятели и семейство, докато са на работа.

Предизвикателство пред компаниите е да се научат да използват тези инструменти извън социалния аспект, за да повишат ефективността в управлението на персонала и респ. на бизнеса.

Социалните мрежи са най-популярният инструмент на уеб 2.0. Освен тях проучването визира блогове, уикита и "teamspace".

В средно големите компании (100-999 души) по-често се използват уеб 2.0 инструменти за корпоративни цели, отколкото в малките (1-99 души) или в големите (над 1000 души). Изключение правят системите teamspace, чиято употреба е присъща на големите компании.

Уеб 2.0 се използва по-често от ръководителите, отколкото от персонала на средно и ниско ниво. Като цяло, 4 от 10 компании разчитат в своята дейност социални мрежи и други уеб 2.0 инструменти. В повечето организации, приели на “въоръжение” социалните мрежи, действат определени правила за работа с тях.

Една трета от анкетираните са посочили, че използването на социални мрежи и уеб 2.0 инструменти в техните компании е започнало през миналата година. Все още възможностите на уеб 2.0 за комуникация с клиенти и реклама не са задействани в преобладаваща част от компаниите. Социалните мрежи се използват най-вече за вътрешно общуване и обучение на персонала.

Коментар