Lenovo обяви организационни и кадрови промени

Lenovo ще обедини екипи от цялата компания в група за решения и услуги
(снимка: Lenovo)

С нова организационна структура Lenovo ще развива стратегията си за растеж и промяна, базирана на услугите, съобщи компанията при обявяване на резултатите за третото тримесечие на финансовата 2020 г.

На 1 април т.г. Lenovo ще обедини екипи от цялата компания, за да сформира специална организация – Група за решения и услуги (SSG). Тя допълнително ще стимулира трансформацията на компанията, като предоставя нови бизнес услуги, включващи DaaS и Truscale.

Така дейността на Lenovo ще бъде структурирана в три основни бизнес групи, съобразени с 3S стратегията на компанията – Smart IoT, Smart Infrastructure и Smart Verticals, наречени IDG (Intelligent Devices Group). ISG (Infrastructure Solutions Group), преименувана от DCG (Data Center Group) ще се фокусира върху Smart Infrastructure, докато SSG ще поеме Smart Verticals & Services.

IDG ще се ръководи в световен мащаб от Лука Роси (понастоящем SVP и президент на PCSD за EMEA и Латинска Америка). ISG ще продължи да се ръководи в световен мащаб от Кърк Скауген. А новосформираната глобална Lenovo Solutions & Services Group (SSG) ще бъде ръководена от Кен Уонг (понастоящем SVP и президент на PCSD в Азиатско-Тихоокеанския регион).

В допълнение, търговските структури на Lenovo на пазарите по целия свят ще се разделят на China GEO и International Sales Organization. Те ще бъдат ръководени съответно от Лиу Джун (в момента EVP и президент на IDG в Китай) и Мат Желински (понастоящем SVP и президент на PCSD в Северна Америка), за да се постигне по-голямо взаимодействие и ефективност между бизнес групите. Всички горепосочени лидери ще докладват директно на Ян Юенцин и ще са част от Lenovo Executive Committee (LEC).

Джанфранко Ланчи, корпоративен президент и COO на Lenovo, обяви плановете си да се оттегли от компанията през септември 2021 г. Дотогава той ще продължи да изпълнява ролята си на президент и CEO на Lenovo Group и да отговаря за глобалните бизнес операции на компанията във всички бизнес групи.

Рекордни приходи от 17,2 милиарда щатски долара обяви Lenovo през третото тримесечие на финансовата 2020 г., което е ръст от 22% на годишна база. Печалбата също поставя рекорд с 52% ръст на годишна база до 591 милиона щатски долара, докато нетният доход се е увеличил с 53% до 395 милиона щатски долара.

Коментар