Пандемията Covid-19 принуди спортните съоръжения – стадиони и арени – да затворят врати за събития, но този период може да се разглежда като възможност. Според Питър Линдер, ръководител на маркетинга в Ericsson Северна Америка, сега е моментът стадионите да се обзаведат с 5G техника и да се подготвят за деня, в който феновете ще се завърнат „в големи количества“.
Линдер отбелязва в блог публикация, че има четири области, в които 5G може да подобри преживяването на феновете на спорта. „Това е задача, която може да привлече по-голяма група хора към стадионите и да „приближи“ стадионите и арените до феновете в техните домове. Това е бизнес, който се очаква да генерира приходи от 83,1 милиарда долара до 2023 г. само в САЩ“, каза Линдер.
Дигитализирането на стадионите започна с 4G и Wi-Fi, но 5G позволява на спортните центрове да „пренесат“ преживяванията на следващо ниво. Феновете, които посещават мачове на живо, ще могат да се възползват от по-широка палитра услуги. От друга страна, огромни възможности има и в осигуряването на „медийно преживяване“ за феновете у дома или в движение. „Това е възможност, в която лигите и медийните компании си сътрудничат тясно. Тук 5G играе роля и в двата края“, коментира Линдер.
От възможностите на 5G могат да се възползват и всички в „екосистемата“ на спортните събития – други бизнеси, чиято дейност е пряко свързана с или подчинена на провеждането на събития на стадиона. Това са всички – от собствениците на центрове за залагания до паркингите и обществения транспорт.
И накрая, според Линдер, наблюдава се тенденция в развитието на нови квартали около местата за професионални спортове. Тези квартали поставят на фокус нови преживявания, за които има значение разпространението на 5G свързаност.
„Освен предоставянето на по-добра практическа среда, спортните квартали, ориентирани към преживяванията, са привлекателна дестинация за феновете. Те са в състояние да се доближат до спортистите повече, отколкото биха направили на състезателното място. Имат и повече време да прекарат в „залата на славата“, без да се борят за оскъдни бройки входни билети. Търговията на дребно и ресторантите също са интегрирана част от преживяването“, казва Линдер.
Глупости на търкалета..