С популяризирането на интернет като мощно средство за себеизразяване сред младежта, представената нова кампания на HP ще им даде нова възможност да бъдат чути.
Кампанията „Listen 2U” ще достигне до младите в Европа, Близкия Изток и Африка (EMEA), като творчески слее социалните онлайн медии с директни дейности. В същото време програмата ще предостави на HP нови начини да изслушва младите хора, като разработва компютри, които по-добре предугаждат техните нужди.
Вдъхновена от нови изследвания за това, как младите в региона EMEA са повлияни днес и за ролята, която технологиите играят в живота им, „Listen 2U” ще предизвика младите да правят изобретения, да режисират филми и да развият своя талант и находчивост. Те ще могат да се съревновават, за да спечелят продукти на HP, които ще им помогнат да осъществят творческите си мечти.
„Видно е, че днешните млади хора постоянно се приспособяват към новите технологии и безчетните творчески възможности, които те предлагат” – каза Лучиана Броги, вицепрезидент „Маркетинг”, HP Personal Systems Group за EMEA. – „Нашите изследвания показаха, че този феномен води до натрупано търсене на изява. Предлагаме на младите място, на което да бъдат чути и където ги изслушваме.”
Основна роля в кампанията играе сайтът www.hp.com/listen2u. Той ще предлага информация за кампанията и конкурса и ще събира кандидатури и резултати, в т.ч. видеоклипове и снимки от младите участници. Отделни групи на „Listen 2U” в YouTube, Facebook Flickr и Twitter ще допълват уебсайта.
Първото мероприятие от кампанията е конкурсът, наречен „RU the next inventor?” [„Ти ли си следващият изобретател?”], който приканва младите да създадат видеоклип, показващ най-невероятното нещо, което искат да правят с компютър. Тези 30-секундни клипове ще бъдат качени на YouTube (www.youtube.com/group/RUtheNextInventor) и ще могат да бъдат видени и оценени от всички. HP ще избере десетима финалисти от най-високо оценените и най-гледаните клипове и ще избере крайния победител. Конкурсът ще бъде последван от още два конкурса.
Заедно с Менса, HP разработи онлайн игра, „Digital Genius” (http://areyouadigitalgenius.com), която измерва цифрови познания, умения и сръчност. Тя ще позволи на младите да се съревновават, да показват уменията си и да споделят с приятели. Всеки месец ще бъде избиран победител, който ще получи безплатни продукти на HP.
Кампанията ще включва и пътуващо шоу – „Listen 2U Турне”, което ще направи обиколка на Европа, като започне от Испания на 1 юли и завърши във Великобритания на 26 октомври 2009 г. Посетителите му могат да качват видеоклипове и снимки на уебсайта на „Listen 2U”, да общуват с екипа на кампанията и да видят най-новите компютри на HP. Пътуващото шоу няма да пропусне и България – камионът ще спре във Варна на 12.08.2009 г. на Rappongi Beach и в Слънчев бряг на 13.08.2009 г. на Cacao Beach.
Кампанията „Listen 2U” съвпада с представянето на нов ноутбук, който е предназначен за младите и който е победител в конкурса на HP и MTV Engine Room Notebook Design Contest. Ноутбукът HP Pavillion dv6 Artist Edition, създаден от Хисако Сакихама, представлява морето и небето на Окинава с атрактивен ретро дизайн.
Според поръчаното от HP изследване, вдъхновило мероприятията на „Listen 2U”, по-голямата част от младите хора вярват, че интернет им позволява да имат повече влияние върху бъдещето, отколкото предишните поколения. Също така, според тях той им позволява да се ангажират с въпроси, които са от значение за тях. Въпреки това по-малко от един процент от младите, участвали в допитването, смятат, че политическите лидери ценят мнението на младите хора.
„Младите са катализатори на промяната” – каза Броги. – „Чрез интернет и социалните медии, младите разполагат с безпрецедентен достъп, даващ глас на това поколение, който ще има по-голямо влияние отвсякога.”
Допитването, в което са се включили 2 000 младежи от ЕМЕА, показва, че интернет продължава да набира популярност като основно средство, позволящо на младите да бъдат чути, да се ангажират с важни за тях въпроси и да се свържат един с друг чрез социалните мрежи в интернет. 78 % от участвалите в допитването споделят мнението, че днес могат да научат от интернет всичко, което им е необходимо. Близо половината от тях са заявили, че компютърът им е цифровото устройство, с което най-малко биха желали да се разделят.
Лъч светлина за родителите, които изпитват опасения от ефекта, който технологиите имат върху техните деца обаче, е откритието, че над 70 % от децата са заявили, че родителите оказват най-голямо влияние в живота им.
Посетете www.hp.com/listen2u за повече информация относно кампанията „Listen 2U” и за това, как младите могат да се възползват от възможността да бъдат чути.