Социалните мрежи стават по-бедни през 2009 г.












Приходите от реклама в социалните мрежи ще намалеят с 3% до $1,1 милиарда през настоящата година, прогнозира eMarketer за пазара в САЩ.

По-ранна прогноза на същата компания сочеше 10,2% ръст и приходи от $1,3 милиарда.

Макар и да са изключително популярни сред потребителите, социалните мрежи тепърва ще трябва да привлекат вниманието на рекламодателите.

Мрежата MySpace остава лидер по приходи от реклама, но позициите й постепенно отслабват. Анализаторите очакват през тази година спад от 15% на интернет рекламата в MySpace до ниво от $495 милиона.

В същото време приходите на основния конкурент Facebook нарастват заедно с увеличаване на аудиторията на мрежата. eMarketer прогнозира ръст от 9% до $230 милиона през 2009 година.

След две години Facebook може да задмине MySpace по приходи от реклама. През май тази година мрежата имаше 70,3 милиона потребители в САЩ, докато тези на MySpace наброяваха 70,2 милиона.

Според последния доклад на iStrategyLabs, броят на възрастните потребители на Facebook бързо расте, докато учениците и студентите излизат от мрежата. 

Коментар