Производителите на принтери може да загубят над 13 милиарда долара в следващата една година. Основна причина за това ще бъдат други компании, които продават преработени консумативи, предупреди Gartner.
В условията на икономическа криза потребителите пестят разходи, като използват преработени консумативи за печат, вместо да купуват нови от производителите. А именно консумативите носят на производителите повече приходи, отколкото самите устройства.
Съществува и друга опасност за доставчиците в сектора. Тъй като преработените консумативи имат ниско качество, те могат да повредят устройствата и така да нанесат ущърб и на самите брандове, отбелязва Gartner.
Три важни стъпки трябва да предприемат производителите на принтери в своя маркетинг – кампаниите им да започват с обучение, маркетинговата стратегия да бъде агресивна, PR активността да се провежда благоразумно.
Доставчиците на преработени консумативи ще продължат да укрепват своите позиции, ако производителите се конкурират с тях само от гледна точка на стойността. Маркетинговите кампании трябва да отделят повече внимание на обучението на крайния потребител и да акцентират на аспекти като екологичността на продуктите и важността на сертификациите на доставчиците, съветва Gartner.
Дейността на производителите трябва също да е подкрепена от агресивни маркетингови кампании, които да показват проблемите с качеството на преработените консумативи.