По-вероятно е хората да отговорят позитивно на предложение, представено в зелено, докато червеният цвят предизвиква крайни отговори. Това показват резултатите от проучване, проведено по поръчка на HP сред населението в работна възраст (16-55 г.) в Западна Европа, Южна Африка и Русия.
Изследването на агенция ToLuna от април тази година отчита промените в отношението на анкетираните към серия неутрални твърдения, написани в различни цветове.
Цветовете играят важна роля за постигане на внушение и убеждение, както и за провокиране на съгласие към дадено предложение. Повече от половината анкетирани (53%) са съгласни или абсолютно съгласни с твърденията, написани в зелен цвят. За сравнение, само 36% от анкетираните са съгласни или абсолютно съгласни, когато твърдението е в черен цвят.
Резултатите очертават и ясна зависимост между полярността (крайните мнения) и червения цвят. 29% от твърденията, представени в червен цвят, са предизвикали крайни отговори (абсолютно съгласен или абсолютно несъгласен). Тези отговори са почти три пъти по-малко, когато същите твърдения са предложени в черно – 10%.
Безразличие (нито съгласие или несъгласие) предизвикват в най-голяма степен синият (47%) и черният цвят (43%).
"Употребата на цвят не е просто въпрос на естетическо възприятие. Той може да се превърне в истински бизнес фактор дори и в трудната икономическа среда, в която се намираме днес. Емпиричните изследвания и примерите с анекдоти показват важността на цветовете и ролята им в процеса на взимане на решение и дори как цвета влияе върху ефективността", коментира Луис Касадо, маркетинг директор на "Решения за печат" (IPG) в HP.
"Проучването потвърждава нашите предположения, че прозорливото използване на цвят буквално може да издигне един документ до друго ниво, като значително увеличи въздействието му върху вниманието и крайното решение на потребителите", казва Болдуин Крейгер, независим експерт по цветен печат и партньор в ColorPlaza.
Оперативните разходи за цветен печат ще останат във фокуса на мениджърите на малки и средни предприятия в Европа, според доклад на IDC от март 2009 г. В него се препоръчва на организациите да направят проучване сред различните оферти на ИТ доставчиците по отношение както на покупките, така и на оперативните разходи (цена на страница), за да изберат най-конкурентното решение за цветен печат.