В един студен и мъглив следобед в Сан Франциско “Найковете” на Улрике Кротчек й заговориха.
След 40-минутен крос студентката от университета “Станфорд” искаше да разбере какво разстояние е изминала. Затова тя натисна един бутон на джобното си устройство iPod Nano. То веднага изпрати безжично електронно запитване към захранвания от батерия сензор в подметката на лявата й маратонка. Сензорът отговори моментално с дигиталния глас на нейния iPod.
Обувки като тези може би са бъдещето на фитнеса. В невероятно силната конкуренция на този пазар, две компании – “Найки” и “Адидас” разчитат на сензори и други технологични новости, за да увеличат печалбите си и да променят представите за качество на стоките си завинаги.
Моделът Nike Plus дава информация за разстояние и скорост. Той е разработен в сътрудничество с Apple и работи съвместно с iPod Nano. От компанията правилно са се досетили, че повечето бегачи така или иначе носят тези устройства по време на кросовете си. Защо тогава да не се изполват докрай възможностите, които технологията предоставя?
Системата включва комплекта Nike Plus iPod Sport, който се състои от микрочип-сензор и приемник. Сензорът се поставя в гнездо в подметката на обувката, а приемникът се прикачва към долната част на iPod. Устройството съхранява данните и когато бегачът го включи към компютъра си в къщи, софтуерът iTunes на Apple автоматично изпраща информация към уеб сайта Nikeplus.com. Тази функция позволява на бегачите да правят графики на своите тренировки и да следят напредъка си. Тя е полезна и за компанията, тъй като й осигурява постоянна връзка с клиентите.