Следващо ниво в анимацията на 3D персонажи

Нов софтуер на разработчика Autodesk подобрява анимацията на 3D персонажи в реално време. Приложението Autodesk MotionBuilder 2010 беше представено на конференцията Siggraph 2009.

Предишни версии на MotionBuilder вече са използвани при създаване на множество проекти за развлекателни продукти, в това число игрите Beowulf, Gears of War 2, Shaun White Snowboarding и Resistance 2, съобщи компанията.

MotionBuilder 2010 ще се разпространява и като част от пакетите Autodesk Entertainment Creation Suites и Autodesk Real-Time Animation Suites, за да улесни интегрирането на технологията в работните потоци за дигитални развлечения.

Новият продукт е подходящ за вериги от процеси за анимация в големи игри, режисирана виртуална кинематография и симулации на персонажи в реално време, коментира Стиг Груман, вицепрезидент на Autodesk Digital Entertainment Group.

Подобрените възможности на изданието 2010 ще променят творческия процес на вземане на решения, тъй като все повече креативни потребители възприемат технологията за виртуална кинематография и предвизуализационна работа.

“Не съм бил толкова впечатлен от издание на MotionBuilder от 2003 г. насам, когато за пръв път се запознах с този софтуер”, споделя Си Джей Маркхъм, водещ аниматор в Rockstar Games – Лондон.

“Инструментите и решенията за физика са изумителни и се усеща, че са много по-бързи от тези в по-старите версии. Съвместимостта с моя 64-битов процесор и възможността да се използват всичките 12 гигабайта от моята RAM памет позволяват леко и бързо създаване на дълги сцени с множество персонажи”, допълва Маркхъм.

Нелинейните способности за редактиране на Story Tool сега осигуряват по-бърза обработка на данни за кинематика и редактиране на сцени с движение. Подобрената поддръжка на контрол на позата пък позволява на аниматорите да вземат пози и да ги прилагат към друг обект за бърза повторна употреба на анимации.

Поддръжка на дефинирани от потребителя ключови групи дава възможност на аниматорите да работят по-ефикасно със специални настройки, реквизити, камери и светлини, както и да дефинират тяхна собствена методология за задаване на ключове.

Инструментът Actor tool, изложен в езика за програмиране Python, пести време чрез автоматизиране на настройката и трансфера на данни за движение в даден персонаж.

Новата версия на софтуера позволява използване на съединения, които свързват множество симулирани обекти заедно за целите на една симулация. Това означава, че потребителите могат да прикачат реквизити върху техния персонаж и да имат автоматично решение на вторичната анимация чрез физическа машина.

Един нов работен поток поза-към-поза дава на аниматорите способността да водят или напасват техните симулации с опитни кукли към дефинирани от потребителя пози.

MotionBuilder 2010 е интегриран в най-новата версия на мидълуера Autodesk HumanIK. Освен това, контролите на пози, контролите на персонажи и списъкът с дефиниции на персонажи сега могат да се използват, когато се работи с допълнителния модул HumanIK.

MotionBuilder 2010, както и новите комплекти Digital Entertainment Creation, излизат на пазара през август. 32-битовата версия на софтуера е поддържана от операционната система Windows XP Professional, а 64-битовата – от Windows XP Professional x64 Edition и Windows Vista Business x64 Edition.

Коментар