Пазарът на монитори в региона на Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) продължава да върви надолу. През второто тримесечие продажбите са намалели с 21% спрямо първото и с 24% на годишна база, обяви компанията Meko. Доставчиците са успели да пласират 8,9 милиона броя монитори.
В стойностно изражение спадът е по-малък. В сравнение с първото тримесечие, приходите са намалели “само” с 18%, което се обяснява с нарасналия дял на мониторите с голям диагонал.
Спадът в обема на пазара е очакван, предвид разразилата се криза, коментират анализаторите от Meko. Днешните показатели са съпоставими с тези отпреди десет години.
Само две компании от Топ 20 са успели да постигнат ръст в продажбите през тримесечието. Това са Viewsonic и iiyama. Най-голям спад бележи Asus – продажбите на тайванския доставчик са намалели с 67%.
В челната петица на пазара за монитори влизат Samsung (22,9%), LG (16,5%), Acer (15,5%), HP (12,2%) и Dell (9,2%).