Учителите са демотивирани и губят 13% от учебното време, за да се справят с нарушаващи реда ученици, според проечване на ОИСР, данни от което изнася Европейската комисия.
Трима от всеки четирима учители смятат, че нямат достатъчно стимули да подобрят качеството на преподаването си, докато лошото поведение на учениците в клас пречи на уроците в три от всеки пет училища.
Във всички участвали в проучването страни има недостиг на квалифицирани учители. Данните обаче варират в значителна степен – недостиг на учители има в 12% от училищата в Полша и в 78% от училищата в Турция.
Проучването е проведено в 23 страни, 15 от които са в ЕС. В Съюза има общо около 6,25 млн. учители.
Анализът препоръчва на планиращите образованието да помогнат на учителите и учениците по-ефективно, като акцентират върху резултатите от обучението, а не върху учебните програми.