Социалните мрежи са тест за кадрите

Нарастващ брой работодатели се "консултират" със социалните мрежи при назначаване на кадри.

Според изследване на CareerBuilder, 45% от предприемачите проверяват кандидатите за работа в популярни уеб ресурси като Facebook, LinkedIn и MySpace, което е ръст от 22% спрямо миналата година.

Социалните мрежи се използват не само за търсене на кадри, но и за тяхното отсяване. Най-честата причина за отказ от наемане на работа в тези случаи е наличието в мрежата на неподходящи снимки на кандидата.

ИТ компаниите са сред най-активните в използване на социалните мрежи при подбор на кадри. 63% от работодателите в сектора разчитат на подобни уеб ресурси, когато търсят специалисти.

35% от анкетираните мениджъри по наемане на персонал са признали, че информация от мрежата е била основна причина да се откажат от даден кандидат.

От друга страна, данните от профила на кандидата за работно място могат пряко или косвено да потвърдят заявените в неговото резюме професионални възможности и така да улеснят назначаването, според 39% от работодателите.

Коментар