Globul се чувства несправедливо обвинен

Мобилният оператор Globul определи като "необосновани и несправедливи" твърденията на Комисията за защита на потребителите (КЗП), че нарушава правата на своите клиенти.

Вчера КЗП съобщи, че завежда иск срещу „Космо България Мобайл” ЕАД, или по-известната с търговското си наименование Globul. Това е крайна мярка, която контролният орган предприема спрямо фирмата за нарушаване правата на голяма група потребители чрез въвеждане на неравноправни клаузи в общите условия на договорите с клиентите й.

Такава, например, е клаузата, според която търговецът си запазва правото да променя цените на предоставяната услуга, без да даде възможност на клиента си да се откаже от договора, в случай че той стане неизгоден за него.

В днешното изявление по случая обаче операторът не оборва с ясни аргументи несправедливостта на въпросните клаузи спрямо потребителите. Но пък става напълно ясно, че самият Globul се чувства несправедливо обвинен.

"КЗП несправедливо обвинява само Globul в прилагане на тези практики, при положение, че по същество същите клаузи присъстват в Общите условия и на другите български телекомуникационни компании", гласи официалното съобщение.

Освен това Globul очевидно смята, че подобни клаузи (за които КЗП категорично се е произнесла, че нарушават правата на потребителите) съответстват на обичайните търговски практики, възприети на българския пазар. Това личи от следния текст в писмото на оператора:

"Общите условия за взаимоотношенията с потребителите на мобилни услуги на компанията са изработени и се прилагат с цел да бъдат защитени интересите на потребителите при пълно спазване на действащото българско законодателство, както и в съответствие на обичайните търговски практики, възприети на българския пазар".

Повод КЗП да разгледа Общите условия към договорите на „Космо България Мобайл” ЕАД дадоха множеството жалби от потребители, постъпили в контролния орган за причинени от оператора затруднения да прекратят договора си с него и да изберат по-изгодно предложение на друг.

Оплакванията на хората, адресирани до КЗП, са свързани с несъгласието с практиката на мобилните оператори да възпрепятстват по различни начини предоставената по закон възможност на клиентите на един мобилен оператор да прекратят договора си с него и да станат абонати на конкурентен, като запазят стария си номер. Това възпрепятстване най-често се реализира чрез въвеждане на условия за отказване от договора или такси, се посочва пределно ясно в становището на Комисията във връзка със заведения иск.

Globul, от своя страна, определя становището на КЗП като дискриминиращо, накърняващо доброто име на компанията и подвеждащо за потребителите й.

по темата: „Globul се чувства несправедливо обвинен”

добавете коментар...

  1. /dev/null

    Сигурно са си платили да не ги закачат.

  2. Nik

    Защо само Глобул?!
    Същото е и при БТК…

Коментар