Интерактивни електронни обучения me-Learning с JobTiger

От август компанията за услуги в областта на човешките ресурси JobTiger предлага курсове по симулационните обучителни техники me-Learning (management e-Learning), на тема управление на организацията, разработвани от най-добрите теоретици и практици в Европа и Америка.

me-Learning тренингите са изградени върху единна методологическа и технологическа система, наречена ALEAS (Adaptive Learning Systems). Този инструмент разпознава и отчита индивидуалния лидерски стил и поведение на участниците, като измерва представянето им в казусите по определени критерии, както и до каква степен са се запознали с предоставените допълнителни теоретични материали. Благодарение на този инструмент ефективността на обучителния процес е значително повишена.

ALEAS дава възможност участниците в обученията сами да определят темпото, с което учат и напредват по казусите. По този начин се намалява съпротивата на хората към учебния процес, причинена от претоварване с много нов материал за кратко време. Това позволява на участниците да раздробят цялата информация на такива „хапки”, които могат и желаят да усвоят към момента на работа със системата.

JobTiger е изключителен представител, разпространител и провеждащ обученията по системата me-Learning за България.

Трите основни направления, предлагани от JobTiger на българския пазар са:

– Управление на промяната (Change Management)

– Управление на проекти (Project Management)

– Управление на представянето на служителите (Performance Management)

Основните характеристики на процеса на развитие в поредицата me-Learning са:

– Развитие на лидерски умения чрез интерактивни презентации на добре познати практики;

– Състезание (конкуренция) вместо изпити – лидерството не се учи на теория. Затова обучаващите се не се оценяват чрез теоретичен изпит, въпреки че всеки модул е придружен от съвременна и полезна теория в големи количества;

– Симулация – участниците влизат в съответната роля, за да решават сложни организационни и лидерски казуси под натиска на ограничени ресурси като време, пари, хора и други. Като в реалния живот и в бизнеса;

– Обучение, базирано на игра – компютърните игри са едно от най-комплексните и даващи различни възможности средства във виртуалния свят. Смисълът им е да са забавни. Именно затова комбинацията от обучение и забавление (edutainment) е най-ефективната система за учене в момента. Резултатите са базирани на метода проба – грешка – проба и са пряко свързани с положените усилия;

– Умения за вземане на решения – качествата на лидера се проявяват чрез решенията, които той взема и техните последствия. Вместо да отговарят на въпроси в тест, участниците трябва да вземат решения в реален казус, влизайки в дадената им роля;

– Персонализирана обратна връзка – симулацията, базирана на методологията ALEAS, осигурява на всеки етап от казуса обратна връзка и оценка, в зависимост от личния лидерски стил на участника и неговото представяне до момента. В края на казуса участникът получава обобщена обратна връзка за собствения си напредък, решения, стил и т.н.;

– Фокус върху резултатите – за ефективността на взетите решения се съди чрез промяната в основни икономически показатели в казуса – печалба, разходи, интензивност на работата в екип, мотивация и време;

– Независимост от време и място – участниците избират мястото, времето и продължителността на етапите от обучението си. Изискването е за достъп до Интернет;

– Възможност за измерване, статистики и контрол на процеса на обучение на всеки участник – системата позволява детайлна обратна връзка за напредъка на участниците, времето, за което преминава през модулите, дали и каква допълнителна литература използва в хода на тренинга и др.

Коментар