Водещи интернет издатели в България основаха сдружение с нестопанска цел "Интерактив Асошиейшън България" (IAB).
Учредителите планират да развиват Асоциацията в духа на целите и стойностите на световната организация The Interactive Advertising Bureau (IAB).
Сдружението е отворено за членство на интернет медии, технологични компании, рекламни агенции и рекламодатели, които активно създават и развиват пазара на интерактивната реклама в България.
Асоциацията е съдадена от интернет медии, които събират над 80% от пазара на онлайн реклама в страната: "Дир.БГ" АД, "Нет Инфо.БГ" АД, "Инвестор.БГ" АД, "Дарик Нюз" ЕООД и "Икономедиа" АД.
Основните цели на сдружението са:
- Да популяризира интерактивния маркетинг и да подпомага рекламните, маркетинг и PR специалистите, рекламните и маркетинг агенциите, медиа шоповете.
- Да споделя най-добрите практики на интерактивната реклама;
- Да създава и утвърждава критерии за единна измеримост и професионални и етични стандарти;
- Да извършва проучвания в областта на интерактивната реклама и маркетинг и да публикува и разпространява резултатите от тях;
- Да подпомага обучението на кадрите в интернет медиите.
Мисията на асоциацията е да популяризира преимуществата и възможностите на интернет рекламата, като едни от основните канали за комуникация, наред с телевизията, радиото, пресата и външната реклама.
За почетен председател на "Интерактив Асошиейшън България" (IAB) е избрана Жанет Найденова.