В условията на криза човек става по-изобретателен що се отнася до личните разходи и тези на домакинството. За няколко месеца съществуване НаПазар.бг стана ценен инструмент за планиране на седмичните или месечните разходи за хранителни продукти. Идеята за ползване на интернет в услуга на масовия потребител не е нова, но се оказва особено полезна във време на свити бюджети – фирмени и лични.
Сайтът следи цените на основните хранителни продукти в по-големите супермаркети в София. Освен информацията за деня, могат да бъдат проследени и движенията на цената на дадена стока в един или няколко магазина за определен период. В момента системата следи цените на 23 продукта – основни храни, плодове и зеленчуци, които са необходими за всяко домакинство и могат да бъдат открити в почти всички хранителни магазини.
Информацията се обновява ежедневно и въпреки че цените на храните са много динамични, човек може да си направи приблизителна сметка, когато планира седмичното пазаруване, за да се вмести в желания бюджет.
„Създадохме НаПазар като помощник на крайния потребител. Но вярваме и че с проекта ще помогнем за по-добрата потребителска култура на българина. В някои страни дори подобни проекти са финансирани от държавни организации.”, казва Драгомир Савов, един от основателите на сайта.
НаПазар.бг е създаден по пример на западни сайтове, известни като „помощник на потребителя”. Бъдещите версии на сайта предвиждат публикуване на информация и от други градове в страната.
За проекта
НаПазар.бг е проект, създаден изцяло в полза на потребителите. Изборът на продуктите е направен на два принципа – продукти от първа необходимост и ползвани във всяко домакинство, както и достатъчно често срещани в хранителните магазини. Включените супермакети са избрани според тяхната популярност и достъпност, като условие е и чрез данните да се представят цените в максимален брой райони в София. Сайтът предоставя информация както за текущия ден, така и статистика за движенията на цените за минали периоди.