Санта Клара, Калифорния – 30 септември, 2009 – Корпорацията Nvidia, създателя на графичния процесор (GPU), обяви, че от Sony Pictures Imageworks (SPI) са използвали NVIDIA® Quadro® решения за ускоряване на създаването на анимацията и визуалните ефекти в своя най-нов хитов филм “Cloudy With a Chance of Meatballs” ("Облачно, с кюфтета").
Още с премиерата на анимирания 3D филм в САЩ на 18-ти септември става ясно, че филмът ще се превърне в огромен хит, който в момента е на първо място в бокс офис класацията на Щатите с общ приход от над 60 милиона долара. Българските зрители обаче ще трябва да почакат още малко преди да могат да се насладят на филмовото заглавие, защото неговата премиера у нас е предвидена за 23-ти октомври. Но дори в момента "Облачно, с кюфтета" продължава да забавлява публиката, където вече е по кината, със своята революционна компютърна анимация и много сериозен набор от впечатляващи визуални ефекти, създадени с помощта на професионални решения на базата на NVIDIA Quadro.
Запомнящата се сцена с „торнадото от спагети” съдържа елементи създадени с помощта на SPLAT, разработеният от SPI инструмент за рендиране на обемни обекти с използването на NVIDIA Quadro GPU. Атмосферните ефекти рендирани в SPLAT не само съдържат прах в облаците, огън и искри, но също така и за първи път е включена и съвсем нетипичната за тях съставка – доматен сос.
“За да може визуалните артисти да бъдат максимално ефективни, използвайки инструменти за компютърна анимация е нужно те да имат на разположение оптимално бързодействие и удобство при работа”, обясни Роб Бредоу, главен технологичен директор в Sony Pictures Imageworks. “Когато артистът може да извършва до 10 пъти повече операции върху един ефект за същото време, тогава и качеството на крайния продукт е много по-добро”.
“Нашата цел при използването на NVIDIA Quadro графични процесори и интегрирането на други нови технологии е да улесним живота на нашите артисти, помагайки им в същото време да бъдат по-продуктивни”, продължи Бредоу. “Неща, които биха отнели 45 минути или дори повече за обработка от процесора сега са сведени до едва 20 секунди при използване на NVIDIA графични процесори в работния процес. По този начин и с тази система креативния процес се трансформира от бавен в забавен”.
В допълнение към сериозната интеграция на графичния процесор при рендирането, SPI използва професионални NVIDIA Quadro-базирани решения и във всички работни станции на артистите. Тъй като благодарение на огромната изчислителна мощ на NVIDIA процесорите е било възможно да се извършва преглед в реално време при 24 кадъра в секунда на много сложни и тежки сцени в процеса на тяхното създаване в Autodesk Maya, давайки много по-ясна и пълна представа за работата на аниматорите.
Роб Бредоу ще се включи в обсъждането на работата по филма "Облачно, с кюфтета" като говорител по време на GPU Technology Conference в Сан Хосе, Калифорния, провеждаща се между 30 септември и 2 октомври. Бредоу ще участва и в дискусионен панел под надслов “GPU революцията във филмовите продукции: Доклад от бойното поле”, присъединявайки се към останалите експерти от Industrial Light & Magic (ILM), Disney Feature Animation и Digital Domain.
“GPU-базирания процес на рендиране продължава да набира популярност и първите потребители, преминали към него, като Sony Pictures Imageworks, успяват да постигнат много сериозно подобрение в скоростта на работата и значително по-добра интерактивност”, заяви Доминик Спина, технологичен продуктов мениджър в Digital Film подразделението на NVIDIA. “Софтуерните разработчици от всички индустрии могат да се учат от революционните GPU-базирани техники, които от Sony много успешно интегрират в своя работен процес при създаването на филми”.