Много японски производители на електроника претърпяха болезнена бизнес трансформация през последното десетилетие, губейки правото да използват името на марката си за позоваване на класически продукти. Pioneer не е изключение, като през 2019 г. беше закупена от инвестиционен фонд от Хонконг.
Сега Pioneer е готова да се върне на фондовия пазар вече със статут на доставчик на данни, а не като производител на потребителска електроника. Според Nikkei Asian Review обаче, това не е съвсем така, като се имат предвид плановете на компанията.
През февруари Pioneer представи автомобилното навигационно устройство NP1, което може да се използва и като камера за видеонаблюдение (видеорегистратор). Особеност на устройството е липсата на дисплей и взаимодействието с водача изключително чрез гласов интерфейс.
Клиентът трябва да плати годишна абонаментна такса, срещу която получава достъп до актуализирани карти и бази данни, поддържани от Pioneer с подкрепата на партньорски компании. Потребителят на устройството може да генерира заявка за намиране на маршрут до определен магазин или услуга, а навигационната система ще му каже как да стигне до желаната дестинация.
Засега услугата на Pioneer е достъпна на японския пазар, но с течение на времето компанията планира да създаде навигационно устройство за двуколесни превозни средства, които са популярни в много страни от Югоизточна Азия.
След като бъдат натрупани достатъчно данни, Pioneer ще ги сподели с общините и търговските клиенти. Например, ще бъде възможно да се идентифицират потенциално опасни пътни участъци от гледна точка на произшествията и да се вземат мерки за подобряване на нивото на безопасност.
Анализът на големи данни ще допринесе за намаляване на емисиите на парникови газове от товарния транспорт чрез изготвяне на най-добрия маршрут, като се отчитат теренът и интензивността на трафика.
Веднага щом делът на приходите от услуги надхвърли приходите от продажба на хардуер, Pioneer ще предприеме завръщане на фондовия пазар. Първо, компанията трябва да спечели репутация сред търговските клиенти. Ръководството на Pioneer избира сектора на услугите, защото той изисква по-малко инвестиции, в сравнение с производството на устройства.