Продажбите на телевизори тази година ще паднат до най-ниските си нива от 2010-та насам, прогнозира анализаторската компания Omdia. Очаква се на световния пазар да бъдат доставени 211 639 милиона телевизора, което е с 1,89 милиона по-малко в сравнение с 2021 г.
Експертите посочват „приноса” за спада в търсенето на продължаващата пандемия Covid-19 и високите нива на инфлация в САЩ и Европа. Продажбите през първото тримесечие в Северна Америка, Европа и Китай вече намаляха с приблизително 20%, в сравнение със същия период на 2021 г.
Все пак анализаторите очакват да продължи ръстът в търсенето на OLED телевизори. Доставките в този сегмент ще нараснат с 23% до 8 милиона броя. Но пазарният дял на OLED на пазара за телевизори се оценява само на 4%, така че ръстът в търсенето им едва ли ще компенсира цялостната негативна динамика.
В парично изражение продажбите на OLED ще възлязат на 12,8% от общата стойност на ТВ пазара през 2022 г., след като през миналата година за първи път достигнаха 10%.
Търсенето на LCD телевизори, според прогнозите на експертите, ще намалее. В същото време и делът на южнокорейските производители на панели ще намалее – те са притиснати от китайски производители на LCD, което води до спад в цените.
Големите доставчици вече намаляват поръчките за LCD панели, твърди Business Korea. Samsung Electronics и LG Electronics намалиха обемите на поръчките в края на март, а китайските компании вероятно ще следват подобна тактика през текущото тримесечие.
Доставчици на панели, включително Samsung Display и LG Display, постепенно спират бизнеса с LCD, тъй като падащите цени на панелите влияят на рентабилността. С други думи, пазарният фокус постепенно се измества от LCD към OLED.
На пазара на OLED телевизори LG Electronics заема около 99% от продажбите, а Samsung Electronics възнамерява да навлезе на пазарите в Северна Америка и Европа с QD-OLED модели на “квантови точки”. Sony планира да пусне подобни дисплеи следващия месец в САЩ, а китайските конкуренти все още не са готови да започнат масово производство.