Сбогом на ресторантите със сервитьори

Забравяме за сервитьорите. Те само ще ни носят поръчаните дистанционно гозби. Това твърди изпълнителният директор на Microinvest Виктор Павлов. Управляваната от него компания е разработила софтуер за дистанционни поръчки в ресторанти, без аналог в световен мащаб.

Идеята за подобен продукт се ражда в Москва. Собствениците на няколко реномирани ресторанта в руската столица търсят начин да подобрят ефективността на служителите си. Обръщат се към току що пробилата на руския пазар българска компания – Microinvest.

Целта е едновременно да бъдат улеснени всички клиенти, а служителите да подобрят полезността си. Павлов предлага смела схема – да се даде възможност гостите на ресторанта да поръчват не чрез сервитьор, а посредством собствените си мобилни телефони.

Така всеки посетител с Wi-Fi на мобилния си телефон има достъп до менюто на заведението и може да поръча директно на готвача. Клиентът може да повика дистанционно сметката си или да плати директно през своя мобилен телефон, без намесата на персонала и да си тръгне.

Сигурността в комуникацията е гарантирана със сложен криптографски скрипт. Това дава възможност за поръчка през интернет за определена маса в конкретен час, с точно определено меню. Идеята за два месеца прераства в софтуерен продукт, интегриран с търговската система на три московски ресторанта.

Наименованието не учудва никой – Cyber cafe, с целева група младото поколение, активно използващо мобилни устройства и интернет. Първите резултати от работата на Cyber caf? показват, че натоварването на сервитьорите спада с между 32-38%, в зависимост от типа заведение, където системата е интегрирана. Това от своя страна дава възможност за оптимизиране на служителите и постигане на по-висока ефективност.

Нещо повече – цялостната инвестиция е по-малка от месечните разходи за един служител в ресторант. Наблюдава се и друг интересен ефект – служителите в бизнес сградите в близост до ресторантите поръчват предварително от своите офиси, отново чрез мобилния си телефон. Те резервират маса, избират конкретни позиции в менюто и, когато влязат в ресторанта, на масата ги очаква тяхната поръчка.

Още преди да е направил първите си крачки на българския пазар, софтуерът получи най-престижното отличие на Международния технически панаир в Пловдив 2009 – Златен медал за иновативен продукт.

Пробивът със Cyber caf? означава само едно – предстои промяна в действащата концепция в ресторанти, барове и пицарии. Макар сега да ни се струва невъзможен вариантът “ресторант без сервитьори”, технологиите казват своята дума и иновациите ще продължат, завършва Павлов.

Коментари по темата: „Сбогом на ресторантите със сервитьори”

добавете коментар...

  1. Евок Севок

    Ресторант без сервитьорки – каква скука. За палавите очи на мъжа.

  2. Евок Севок

    Не разбирам защо тази московска технология не предлага възможност да си поръчаме сервитьорка по мобилния телефон.

Коментар