Bing за първи път губи точка сред търсачките

След шеметен скок нагоре заради вълната на искрен интерес сред уеб-потребителите към най-новата търсачка в мрежата, новото попълнение Bing достигна и до момента на първия си рейтингов спад.

По най-нови данни на уеб-анализаторите StatCounter, Bing се е смъкнала с повече от един процент в класацията на търсачките за септември. Това е първият спад на месечна база за разработката на Microsoft, откакто тя дебютира в началото на юни.

Делът на Bing на щатския пазар на търсещи машини е спаднал с над един процент – от 9,64% през август до 8,51% през септември”, гласи изявлението на StatCounter. По техни данни търсачката на конкурента и партньор Yahoo също е отбелязала спад в пазарния си дял. Тази търсачка се е смъкнала от 10,5% през август до 9,4% през септември.

Цяла орда анализаторски фирми следят внимателно рейтинга на Bing и нейния бавен, но категоричен напредък откакто се появи на пазара през юни. Повечето от дребните й, но постоянни стъпки нагоре досега бяха предимно за сметка на Yahoo.

Този път и двете отстъпват назад и печеливш от това, естествено, е кралят на уеб-търсенето – Google. Нейният дял е скочил с над два процентни пункта – от 77,8% през август до 80,08 през септември, според StatCounter.

Новината изобщо не е добра за Microsoft и Yahoo, особено като се има предвид сделката, която – след дълги публични разправии – подписаха през юли с цел сътрудничество на пазара на уеб-търсене. Идеята на този договор е двете компании да спечелят по-голямо пазарно присъствие за сметка на Google. 

Коментар