Volkswagen застрашава лидерството на Tesla при електромобилите

Volkswagen се очертава като най-опасният конкурент на Илон Мъск и Tesla
(снимка: CC0 Public Domain)

Лидерството на Tesla на пазара за електромобили изглежда сериозно застрашено. Немската Volkswagen може да стане най-големият производител на електрически коли още през 2024 г., сочи експертен анализ.

По-рано Volkswagen се конкурираше постоянно с Toyota за титлата най-голям производител на автомобили в света, но кризата с полупроводниците позволи на японската корпорация да поеме водещата роля. В същото време стратегията за активна електрификация ще позволи на германския автогигант да стане лидер в сегмента на електрически превозни средства до 2024 г., изпреварвайки хегемона на този пазар Tesla.

В САЩ компанията на Илон Мъск вече контролира 75% от пазара на нови електрически превозни средства, а Volkswagen, със своите 10% от пазара на всички автомобили в САЩ, едва ли ще може сериозно да конкурира Tesla на местно ниво, но германският автомобилен гигант се справя много по-добре на световния пазар. В Европа продуктите на марките, които са част от Volkswagen, вече са по-популярни от Tesla, а Китай, най-големият пазар за електрически превозни средства, също има добър потенциал.

До 2025 г. около една четвърт от всички нови пътнически превозни средства, продавани в Китай, ще бъдат електрически, прогнозира Bloomberg Intelligence. Европейските производители като BMW и Volkswagen целят да изместят Tesla и местни компании като BYD, NIO, XPeng и Li Auto от китайския пазар, така че ще трябва да забравят за високата рентабилност.

Според експертите, произвеждайки повече от два милиона електрически превозни средства годишно, Volkswagen ще може да изтласка Tesla на световния пазар и да поеме лидерството до 2024 г. Още следващата година електрическите превозни средства ще заемат около 30% от продаваните от концерна автомобили, а до 2025 г. техният дял ще нарасне до 45%.

Разширяването на е-гамата ще бъде финансирано и от навлизането на Porsche на фондовия пазар, с очаквана капитализация на това подразделение от 85 милиарда евро.

Между другото, Tesla може да произведе 2 милиона електрически превозни средства през следващата година, а Volkswagen ще има нужда от още една година, за да преодолее тази граница и тогава германският концерн ще стане лидер на пазара. Въпреки това, до средата на десетилетието и двете компании ще са почти наравно по брой годишно произвеждани електрически коли.

Още тази година китайската компания BYD ще стане третият по големина производител на електромобили в света и до средата на десетилетието ще запази този статус, опитвайки се да бъде в крак с няколко лидера. До 2024 г. Ford Motor ще се премести на четвърто място, главно поради вътрешния пазар в САЩ и потенциално популярните електрически пикапи.

До средата на десетилетието китайската Chagan ще започне да се конкурира с Ford, а Stellantis ще достигне нивото на General Motors. Последната обединява няколко марки в Европа и САЩ, така че не е сигурно кой от тези пазари ще изкачи алианса до седмия по големина производител на електрически превозни средства в света до 2025 г.

Китайската Geely, която произвежда електромобили от марките Volvo, Polestar и скоро Lotus, също ще надхвърли 1 милион електрически автомобила годишно до средата на десетилетието. На девето място ще бъде луксозната марка Mercedes-Benz, която няма да достигне милион екземпляра, а японската Toyota Motor, която сега всъщност е най-големият автомобилен производител в света, ще затвори челната десетка.

Бавната електрификация на гамата на Toyota ще бъде компенсирана чрез адаптиране към нуждите на обикновения клиент и огромен опит в проектирането и производството на хибриди, заключава анализът.

Коментари по темата: „Volkswagen застрашава лидерството на Tesla при електромобилите”

добавете коментар...

  1. op

    Tesla си разплетоха чорапите.

Коментар