Спекулациите около бизнес-моделите на Twitter, които почти са се превърнали в самостоятелен спорт, взеха нов обрат днес, след като непотвърдени източници разгласиха вестта, че жежкият сайт за микроблогове е в преговори с технологичните мастодонти Microsoft и Google и готви две отделни споразумения с тях.
Идеята е да се напрaви обвързване на сайта за микроблогове с търсачките. Според предложените условия, Twitter ще лицензира съдържанието, генерирано в сайта, за една от търсачките – или пък и за двете. Така техните резултати ще могат да включвати публикации от Twitter, съобщи Internet news, позовавайки се на блога AllThingsD, който пък черпи информация от “източници, запознати със ситуацията”.
Ако клюката е вярна, това ще значи и нов източник на приходи за Twitter. Засега тя избягва рекламите, но говореше за продажба на спец-продукти за корпоративните клиенти.
Идеята да се пожъне бизнес-успех от т. нар. туитове, т.е. онези малки изказвания на уеб-потребителите в моментален израз на мнение или впечатление – и по този начин да се добави привкус на реално време в търсещите машини – е много актуална стъпка. За Microsoft и Google пък огромният обем потребителска информция на Twitter може да се окаже ценен актив във “войната на търсачките”.