Dell и Salesforce спретнаха един невероятен съюз, чиято задача е да предложи CRM софтуера на Salesforce на вниманието на малките и средните предприятия – фирми, които обичайно си нямат ИТ отдел и при които бизнес-приложенията нерядко се свеждат до електронна поща и електронни таблици. Двете корпорации, които иначе са клиенти една на друга, ще осигуряват хардуер и услуги по мигриране на данните от локалните приложения към услугите “по заявка” на Salesforce и обратно.
SMB предприятията често ползват хаотичен набор от приложения, нещо като миш-маш от разни програми, за да съумяват да обслужват клиентите си; понякога те разчитат само на e-mail и таблици, коментира Брус Франсис, вицепрезидент корпоративни стратегии в Salesforce. Някои предприятия имат внедрен Microsoft Dynamics софтуер, някои са разработвали собствени програми, съответни на потребностите им – картината е пъстра. “Често се оказва, че ние се конкурираме с е-поща и таблици”, казва Франсис.
Сега обаче Dell ще предлага интеграционни услуги, които ще позволят на потребителите да продължат да използват досегашните си програми, но ще ги интегрира със Salesforce. Така данните ще се движат двупосочно. Например данни, въведени в Excel, ще се вкарват в Salesforce, ще се обновяват и поддържат, но потребителят от фирмата ще може да си ги чете със своя любим Excel.
Стъпката е част от намеренията на Dell да развие бизнеса си с услуги. Същевременно това е ход в посока изграждане на услуги, свързани с “облака”.
За Salesforce пък обединението е начин компанията да достигне до много повече потребители, завоювайки позиции сред най-дребните фирми, които малко или много си остават в периферията на вниманието на доставчиците на бизнес-софтуер.