Британската компания Intercontinental Hotels Group, собственик на веригата хотели Holiday Inn, потвърди, че е засегната от кибератака. В изявление IHG посочва, че разследва „неоторизиран достъп“ до няколко от своите технологични системи.
Групата управлява хотелските вериги Holiday Inn, Crowne Plaza и Regent. Нейните „приложения за резервации и някои други“ са спрели работа от понеделник, според официалното изявление.
„IHG работи за пълното възстановяване на всички системи възможно най-бързо“, посочи компанията и потвърди, че оценява естеството, степента и въздействието на инцидента и, че е изпълнила своите планове за реакция, включително назначаване на външни специалисти за разследване на нарушението.
Официалното изявление гласи: „Ние ще подкрепяме собствениците и операторите на хотели като част от нашата реакция на продължаващото прекъсване на обслужването. Хотелите на IHG все пак могат да работят и да приемат резервации директно“.
Сривът предизвика порой от недоволни коментари в социалните мрежи. В Twitter мнозина се оплакаха, че нямат достъп до данните за резервациите си, нямат телефонна и онлайн връзка с хотелите, няма обслужване на клиенти.
Засега не е известно дали има изтичане на клиентски данни. Не се посочва и какъв е видът на атаката, но според британските медии, „това е рансъмер атака… повечето спекулации сочат в тази посока“.
Миналия месец Holiday Inn в Истанбул беше хакнат с LockBit, след което в тъмните борси изтекоха данни, откраднати от компанията. Не е ясно дали има връзка между двата инцидента.
Новата атака се случва на фона на засилен контрол върху защитите срещу кибератаки, налагани вследствие на повишеното геополитическо напрежение от началото на тази година.
Проверете в БГ кои институции са хакнати и повече от месец немогат да въстановят мрежата си.