Disney: „значителна част“ от потребителите на Twitter са фалшиви

Още през 2016 г. Disney установи, че „значителна част“ от потребителите на Twitter са били „нереални“ (снимка: CC0 Public Domain)

Развлекателният гигант Disney е установил, че „значителна част“ от потребителите на Twitter са били „нереални“ през 2016 г., когато компанията обмисляше покупка на социалната мрежа, разкри Боб Айгер, бивш главен изпълнителен директор на Disney.

Той признава, че бордовете на Walt Disney и Twitter са били готови да започнат преговори, когато информацията изплувала на бял свят и охладила ентусиазма на бизнесмените. Според Игер, в Disney са научили, че в Twitter „значителна част – не мнозинство“ – от потребителите са фалшиви.

„Спомням си, че калкулирах спадането на стойността“ като резултат, каза Игер в коментар по време на Code Conference в Бевърли Хилс. Той така и не уточни какво се има предвид под „значителна“. Twitter постоянно повтаря, че по-малко от 5% от неговите „осигуряващи приходи“ ежедневни потребители са ботове или спам акаунти.

Коментарите на Игер идват на фона на съдебна битка между милиардера-предприемач Илон Мъск и Twitter относно сделката на стойност 44 милиарда долара, от която шефът на Tesla се отказа. Мъск, който се опитва да се оттегли от сделката чрез съдебните процедури, твърди, че Twitter е представил погрешно разпространението на спам или бот акаунти в платформата.

Игер не спомена Мъск по име в коментарите си в рамките на конференцията, но каза: „Достатъчно интересно, тъй като чета в новините тези дни… ние разгледахме много внимателно всички потребители на Twitter“, след което заяви, че „значителна част“ от потребителите на Twitter са се оказали „не-истински“.



Новото изказване може да наклони везната в съдебния спор, в който и самата Twitter съди Мъск, за да го задължи да осъществи предложената сделка.

Ефектът от развитието на събитията обаче е важен не само за мега-сделката за придобиването на Twitter от страна на Мъск: изводите относно дела на „не-истинските“ потребители в социална медия могат да окажат силно влияние върху бизнеса с онлайн-реклама и в другите големи социални мрежи.

Коментар