Продажбите на Bluetooth устройства ще регистрират спад в размер на 28% за настоящата година, според най-нови данни на пазарните набюдатели Strategy Analytics. Икономическата криза е причината бизнесът с Bluetooth слушалки да преживее най-лошия период в историята си, казват анализаторите.
Потребителите и бизнесът купуват по-малко Bluetooth устройства и тазгодишният ръст ще бъде най-негативният откакто този род джаджи започнаха да набират популярност през 2000 г. Само на американския пазар, който е най-големият консуматор на Bluetooth устройства, продажбите ще спаднат от 19,2 милиона за 2008 г. до 13,9 милиона през 2009 г.
Търсенето на моно-устройства е спаднало много през 2009 г, но стерео-слушалките се харчат по-добре, забелязват анализаторите. Стерео-устройствата тепърва набират скорост и обещават най-добри перспективи за ръст.