Касперски достъпен у нас и чрез дистрибутора Асбис

Дистрибуторът Асбис България официално обяви сключването на договор с Касперски – една от водещите световни марки софтуер за защита. Това е третият нов контракт в портфолиото на дистрибутора след тези с Microsoft и Lenovo.

Най-новата версия на продукта за сигурност Kasperski Internet Security 2010 вече е готова и от следващата седмица ще бъде достъпна за нашия пазар през дистрибутора. В платформата за b2b поръчки на Асбис БГ вече могат да се подават заявки за софтуерната система.

На снимката: Митко Топалов, регионален директор на Асбис за България, Македония, Румъния и Сърбия, представи ролята на новото попълнение в портфолиото на дистрибутора

Лесният за боравене интерфейс на продукта, удобен дори за потребителите с минимални знания, е едно от предимствата на “Касперски”. Той е изграден така, че и човек с минимални познания да може да настрои антивирусната си защита, но и специалист със задълбочени ИТ умения да бъде удовлетворен от функциите за управление, които му се предлагат.

Друга отличителна черта е т. нар. “sandbox” – “пясъчник” или своеобразна буферна зона, която позволява на потребителя голяма свобода на действие при гарантирана сигурност. Това значи, че човекът може да сърфира свободно из интернет и да посещава “опасни” сайтове, дори смело да кликва “опасни” линкове – вредният код остава в буферната зона и не може да достигне до същинския компютър.

Контролът на дейността на приложенията чрез т. нар. HIPS технология също е уникална за “Касперски”. Тя се грижи за мониторинга на дейността на компютъра и идентифициране на съмнителни процеси, така че на потребителя да не се налага да разбира как работи неговата машина, а спокойно да я използва.

Други характерни особености са денонощният анализ на виртуалните заплахи чрез мрежа от лаборатории, вградените функции за родителски контрол и т.н.

Асбис БГ е третият партньор на “Касперски” у нас. Другите два са Досев&Ко и интеграторът Контракс, който пък е фокусиран върху бизнес-решенията.

Общо четири направления на дейност развива Асбис България на родния пазар, коментира по повод новия договор Митко Топалов, регионален директор на Асбис за България, Македония, Румъния и Сърбия. Първото от тях е т. нар. компонентен бизнес, свързан с разпространението на РС компоненти от водещи световни производители – твърди дискове, памети, процесори и др. В този бизнес обемите намаляват зарад настъплението на ноутбуците, въпреки това той остава много ефективен, заяви Митко Топалов.

Второто направление е свързано с развитието на т. нар. A-брандове. Acer, Lenovo и Dell попълниха портфолиото на дистрибутора като част от тази насока в бизнеса и той заема все по-сериозен дял в дейността на компанията.

Развитието на собствените марки Canyon и Prestigio е третото направление в работата на Асбис БГ. Според Топалов, налице е голямо търсене на пазара и то не само в България, а самите продукти предлагат секси дизайн и добро съотношение цена-качество.

Софтуерното направление в бизнеса на дистрибутора е относително ново, но тепърва ще набира скорост. Според мениджъра, в много от другите страни, където фирмата присъства, вече са налице много договори с голям брой софтуерни доставчици. В българското представителство на дистрибуторската компания те започнаха да се появяват отскоро, но Топалов е категоричен, че фирмата все повече ще се фокусира в тази дейност.

Касперски е първата антивирусна платформа в портфолиото на Асбис БГ, посочи още ръководството на дистрибутора. Оттам са убедени, че “ще има бизнес”, защото всеки ден в кибер-пространството се появяват между 50 и 80 хиляди нови вируса и хората имат нужда от защита срещу тях.

Коментар