Кампания за превенция на телефонните измами стартира телекомът Vivacom. Инициативата се провежда в рамките на Международната седмица за борба с измамите между 8 и 14 ноември.
Акцентът в кампанията са зачестилите напоследък телефонни измами в страната. Затова телекомът дава шест съвета как потребителите на мобилни и фиксирани телефонни услуги да се предпазят от измама:
- Никога не давайте личната си информация по телефона, като например банкови сметки или номера на кредитната си карта. Фирмите, които искат пари от вас, са задължени да ви издадат фактура.
- Бъдете предпазливи към обаждания, в които ви казват, че сте спечелили от томбола. В такива случаи проверете за промоции на сайта на компанията или се обадете на някои от телефоните й за връзка.
- Не купувайте направо от непозната компания, а винаги я проверявайте предварително.
- Не се поддавайте на опити да ви искат подкуп за прикриване на криминално престъпление.
- Ако получите обаждане от близък или от името на близък, който се нуждае от пари, винаги искайте лична среща, питайте за характерни имена и събития, свържете се с други общи познати и роднини, които да потвърдят информацията.
- Не плащайте авансово за услуги, предлагани по телефона, а само след като са изпълнени.
По време на Международната седмица за борба с измамите, инициирана от Асоциацията на сертифицираните проверители за измама, всяка организация може да предприеме различни дейности в подкрепа на движението за борба с измамите.