CRM излиза на преден план сред MBS системите


Сред топ въпросите, които вълнуват ИТ директорите в днешно време, е как да намалим разходите и как да увеличим продуктивността на бизнеса. Това са и основните аргументи на доставчиците на технологични системи днес. Сред най-важните теми обаче има една, която като че ли остава леко пренебрената от ИТ производителите, а именно – навлизането на нови пазари, обръщането на повече внимание на клиентите и тяхното задоволство.

Знаем как да използваме технологиите за да управляваме доставките на суровини, производството и дистрибуцията. Знаем ли обаче как да комуникираме с клиентите и да ги правим щастливи – това бе ключовият въпрос, отправен от Microsoft Business Solutions днес по време на MBS Day 2009 в столичния хотел Кемпински.

Важно днес е как успяваме да привлечем нови клиенти, да ги задържаме и да привличаме клиенти от конкурентите си, сподели Орлин Дочев, мениджър бизнес-решения в Microsoft България. Това е причината тази година, особено в контекста на кризата, MBS да акцентира силно на Microsoft CRM. Системата е едно от трите MBS решения, достъпни у нас, редом с ERP решенията MS Dynamics NAV и MS Dynamics AX.

CRM системата е приложима за подобрявае на продажбите, за разгръщане на маркетинга и за осигуряване на каествена поддръжка за потребителите. Без съмнение такова решение подобрява и автоматизира оперативните процеси, посочи Дочев. Това обаче е само едната страна на медала, добави той.

По-същественото предимство на CRM са аналитичните възможности на тези платформи. “Ценна е възможността на CRM да се правят анализи и това е следваща стъпка след внедряването, за която най-хубавото е, че не коства почти никакви инвестиции”, посочи Дочев (видео).

Повечето от предприятията у нас нас вече са въвели ERP или CRM – сега препоръката ни е да се насочим към задълбочаването на тази стъпка; след като е минало внедряването на решението, идва ред да се търси по-добро общуване между екипите в дадена организация, по-добро извличане на информация, по-бързо вземане на решения”, коментира Огнян Киряков, генерален директор на Microsoft България, по време на откриването на MBS Day 2009.

В последно време стана модно да се говори за BI, но тепърва предстои тези възможности на бизнес-софтуера да започнат да се ползват пълноценно от потребителите, даде да се разбере Иво Дрешков, мениджър в отдела за бизнес-решения в Microsoft България. CRM и BI има във всяка от ERP системите, при това доста добри, ала това е приложение, което много малко хора ползват по оптимален начин, добави Дрешков. 

Видео: Време е за анализ на данните

Коментар