Компютър познава собственика си по лице

Лаптопите от линията IdeaPad на Lenovo дебютираха тази сутрин на българска земя. Те са предазначени най-вече за домашни и индивидуални нужди. Пърите 4 модела идват навреме за празничното пазаруване, подчертавват от компанията.

Наименованията на новите модели задължително стъпват на символ от латинската азбука: G, S или U. Моделите G са предназначени за обща употреба (General computing), S обозначава супер портативните устойства (super portable), а U означава ултратънки (ultra thin).

Моделът Lenovo G550, предназначен за масовия потребител, е с 15-инчов 6:9 LED дисплей, но най-интересното при него е способността да познава стопанина си по физиономия. Внедрена в него е технология за разпознаване на лицето на потребителя и този вид автентикация служи за логване вместо парола. Заякчената батерия е съчетана с решения за енергоспестяване. Долби звук, вградена записвачка за DVD, ергономична клавиатура и най-новите технологии на Intel и nVidia са част от характеристиките на устройство.

Моделът S10-2 е нетбук с тегло 1 кг и дебелина 18-25 мм. Размерът на клавиатурата му покрива 89% от стандартната. Има 10 инча WXGA дисплей с резолюция до 1280 на 720 пиксела. Специфично за него е наличието на бутон за възстановяване след срив на системата. Освен това е предвиден за достъп до уеб през цялото време – разполага с постоянна 3G връзка. За да е пълна коледната емоция, моделът е достъпен в най-различни цветове и пъсстри десени.

Нетбукът S12 е с 12-инчов дисплей и възможности малко над обиновения нетбук, а Lenovo го представя като модел за онези потребители, които си имат нетбук и вече искат да го “надградят”. С тегло 1,4 кг. и клавиатура с размери на стандартната той почти успява да направи този преход.

Ултратънкият U350 е с дебелина максимум 24 мм и тегло 1,6 кг. Има 13,3 инча екран с аспект 16:9 и LED подсветка. Стилните му цветове (например черно, червено) и имитацията на металическо покритие му придават вид на изключително луксозен модел. Сензор за светлината контролира осветеността на екрана в зависимост от околната среда, за да пести енергия, а активна система за защита усеща сътресенията и при по-силни такива спира твърдия диск с цел защита на данните.

След като наскоро компанията Lenovo обяви отлични финансови резултати в световен мащаб, за България тя е амбицирана да постигне двуциврен дял от пазара на “масови” РС. В момента този дял е нисък, под 5%. “За тази година на ИТ пазара в България има продадени 380 хиляди компютъра, а до 2013 те ще достигнат 520 хиляди броя. Тоест, очаква ни удвояване на пазара. Надяваме се дотогава да успеем да постигнем двуцифрен дял”, коментира Ралф Джордан, управляващ директор на Lenovo Източна Европа, Близък Изток, Африка и Турция. Предвиждането му съвпада с очакванията, че през идните няколко години пазарът на потребителски РС ще расте средно с 18% годишно.

Коментар