Logitech влиза в пряка конкуренция с Cisco?

Изненада в областта на видеоконферентните системи поднесе производителят на PC периферия Logitech, след като се разбра, че смята да придобри компанията LifeSize. Стойността на сделката е 405 милиона долара. Обединяването на двете компании ще формира един неочакван конкурент за Cisco и останалите големи имена в областта на видеоконферентните решения. Очаква се сделката да приключи следващия месец.

Навлизането на Logitech в областта на видеоконференциите донякъде е изненада, защото основният й бизнес е периферията за компютри – корпорацията е добре позната със своите мишки, клавиатури и други периферни устройства. От друга страна обаче сред тези устройства доста популярни са нейните уеб-камери, които напоследък все повече се използват и в бизнеса.

"Двете компании споделяме общо разбиране за ролята на видеото в бизнес- и професионалната комуникация. Вярваме, че там, където има глас, трябва да има и видео” – гласи съвместно съобщение на двете фирми.

Новината идва в момент, когато все повече нараства интересът към видеоконференциите и средствата за съвместна работа. Тези технологии станаха особено актуални в контекста на световната икомическа криза, тъй като се разглеждат като средство за намаляване на разходите за пътувания на служителите.

Cisco е една от компаниите, които имат най-силен интерес към развитие на продукти в тази област. Компанията мощно инвестира в разработването на системи за видеоконференции, които могат да накарат бизнес-служители от различни краища на света да общуват помежду си така, сякаш се намират в една стая. Наскоро шефът на Cisco Джон Чембърс окачестви пазара на този вид решения като “възможност на стойност 34 милиарда долара”.

Нещо повече, компанията се опитва да погълне един от водещите производители на висококласни системи за видеоконференции Tandberg. Засега обаче сделката не е получила одобрението на достатъчно голяма част от акционерите на Tandberg.

Системите на LifeSize се позиционират като по-евтина алтернатива на системите на Cisco, които използват огромни дисплеи и струват стотици хиляди долари. Някои пазарни наблюдатели смятат, че LifeSize не може да предложи толкова цялостно решение като Cisco във високия клас, но въореки това има голям потенциал, защото предлага нещо “достатъчно за компаниите, интересуващи се от видео и желаещи да придобият “достатъчно добро” решение за цените, които LifeSize предлага."

Коментар