Приходите на Мобилтел отбелязват спад от 179 милиона евро през третата четвърт на 2008 г. до 157,7 милиона евро през Q3″09, съобщи днес операторът. Понижението е поради по-ниските приходи от абонаментни такси и трафик, както и по-слабите постъпления от роуминг и взаимно свързване, в резултат на предприета регулация.
Неблагоприятната икономическа обстановка в България се отрази върху бизнес и частния сегмент, посочиха от М-Тел. Намалените цени за терминиране до 11,8 евроцента през третата четвърт на 2009 г., сравнени с 16,4 евроцента в предходната година, доведоха до по-ниски приходи от взаимно свързване, гласи корпоративният отчет на компанията.
Оперативната печалба на Мобилтел се понижава от 56,4 милиона евро за третото тримесечие на 2008 г. до 44,8 милиона евро за същия период на тази година.
Същевременно Мобилтел увеличава клиентската си база с 0,9% до 5,2 милиона клиенти в края на септември 2009 г., спрямо края на същия месец на 2008 г. Пазарният дял на компанията остава стабилен на ниво близо 50%.
Проникването на мобилни услуги в България нараства от 136,8% в предходната година до 139,4% в края на третото тримесечие на 2009 г., сочат данните на Мобилтел.
Средно изговоренитe минути на клиент на Мобилтел са се увеличили с 5,9% до 98,2 минути на месец, докато потреблението от страна на абонатите на договор намалява. По-ниските цени и потребление от клиентите на договор, както и силната конкуренция на пазара, са довели до понижение в средния приход на абонат до 9,1 в третото тримесечие на 2009 г., в сравнение с 10,1 през същия период на 2008.