Спирането на достъпа до ИТ услуги в две лондонски болници след срив в работата на центъра за данни, причинен от горещата вълна през юли миналата година, донесе загуби на Националната здравна служба на Великобритания (NHS) в размер на £1,4 милиона, според експертен доклад, на който се позовава DatacenterDynamics.
Два центъра за данни, които осигуряваха поддръжка на компютърните системи на болниците към фонда „Guy’s and St Thomas’ NHS Foundation Trust”, имаха проблеми с работата на оборудването, поради рекордни температури от над 40°C. Повреди в системите за охлаждане и масови прекъсвания на услуги бяха докладвани тогава от Google и Oracle.
И поради прегряване на оборудването, в някои центрове за данни изляха вода от маркучи върху външните модули на климатичните системи на покрива, за да ги охладят по някакъв начин.
В резултат на повредата, лекарите бяха принудени да преминат към хартиени медицински досиета и повече от 100 приема на пациенти трябваше да бъдат отменени. Един от пациентите на болницата също не успя да получи орган за трансплантация.
В доклада на NHS се казва, че проблемите са причинили „умора, стрес и са имали отрицателно въздействие върху морала” на персонала. Пълното възстановяване на услугите отне шест седмици.
NHS отбелязва, че това можеше да се избегне, ако центровете за данни са били правилно подготвени за подобна ситуация. По-специално, дефектен конектор на маркуча е причинил забавяне на стартирането на охладителната система на един от центровете за данни, докато в друг са открити проблеми с водоснабдяването.