Робот на Hyundai зарежда напълно самостоятелно електромобил

Прототип на робота ACR зарежда електрическата кола Ioniq 6
(снимка: Hyundai News)

Корейският технологичен гигант Hyundai показа автоматизирана станция за зареждане (Automatic Charging Robot, ACR) на електромобили, която се включва сама в порта на превозното средство, без водачът дори да отваря защитния капак.

В демонстрационно видео прототипът на ACR зарежда електрическата кола Ioniq 6 – изпраща команда на колата да отвори капака на порта за зареждане и използва камерата, за да разпознае местоположението на контактите за правилно свързване на кабела. Роботът е оборудван с 3D камера, данните от която се обработват от алгоритъм, базиран на изкуствен интелект.

В процеса на зареждане роботът следи околната среда и при приближаване на човек му дава гласов сигнал, за да не настъпи кабела. Когато зареждането приключи, ACR изключва кабела и затваря капака на порта, разказва за иновацията New Atlas.

Всички тези на пръв поглед прости операции струват на Hyundai сложни технологични решения: системата обработва много променливи и прави много изчисления, като взема предвид точното местоположение на паркираната кола, формата на порта за зареждане, метеорологичните условия и теглото на кабела за зареждане.

Роботът ACR е оборудван с 3D камера, данните от която се обработват от AI алгоритъм
(снимка: Hyundai News)

За да се уверят, че ACR може да работи в реални условия, инженерите на Hyundai са изградили прототипна станция в R&D центъра на компанията – защитата от атмосферни влияния e осигурена в съответствие със стандарта IP65, а защитният модул e обучен с помощта на лазерен сензор за идентифициране на неподвижни и движещи се обекти с цел предотвратяване на инциденти.

Hyundai също експериментира с идеята за сдвояване на ACR с автономни контроли за паркиране, което вероятно се отнася до автоматичното зареждане на електрически превозни средства, докато са паркирани. Но в сегашния си вид системата все още не е готова да навлезе на пазара.

Коментар