TechNews.bg
БизнесВодещи новиниИзкуствен интелектКомпании

Американска AI компания, създала първия чатбот, откри R&D център у нас

България вече привлича инвестиции от бума на изкуствения интелект
(снимка: CC0 Public Domain)

Американската компания за изкуствен интелект LivePerson насочва развойните си звена в България, като този процес е започнал в началото на 2023 година, съобщиха от офиса на фирмата у нас.

От няколко години на контракторски принцип LivePerson поддържа продукта си на територията на страната ни, но от началото на тази година откри R&D развоен център у нас. Изпълнителен директор на компанията за България е Александър Райчев, който има 20-годишен опит в ИТ индустрията, развивайки екипи в корпорации като SAP и VMware.


„В днешните турбулентни времена за ИТ индустрията е позитивен сигнал за България, че една американска компания, с почти 30-годишна история в разработката на приложения за изкуствен интелект, решава да инвестира в страната ни, като разшири дейността си във всички звена на продуктовата си линия у нас”, каза Райчев.

[related-posts]

LivePerson има офиси в Израел, Япония, САЩ, Италия, Германия, Великобритания, Полша, а сега и България. Концепцията на компанията за отдалечена работа обуславя присъствие на екипите по целия свят.

LivePerson първа в света създаде уеб-базиран чатбот през 1995 г., в зората на интернет. Оттогава насам компанията продължава да развива продукта си, да привлича все повече клиенти и да разработва уникални алгоритми за машинно обучение (Machine Learning, ML) с разбиране на естествен език (Natural Language Understanding, NLU) и обработка на естествен език (Natural Language Processing, NLP).


„Вече сме в един друг революционен етап на изкуствения интелект, чрез генеративния AI, където очакванията на клиентите са високи, технологиите бързо се развиват и бизнесът трябва да предложи иновативни варианти за клиентско преживяване”, сподели Райчев.

Компанията развива AI платформата си за комуникация с клиенти, като интегрира SMS, Facebook Messenger, Whatsapp, Viber, също и „voice over” технологии за самообучаващия се изкуствен интелект.

За около месец LivePerson нае 35 специалисти и планира да увеличи броят им до 130 до края на годината. Плановете за догодина са още по-амбициозни, но реалистични предвид перспективите пред развитието на изкуствения интелект и алгоритмите, които се ползват за това, посочи Райчев.

LivePerson вече има и свой офис в бизнес центъра Office X Business Garden, който ще приеме служителите, които искат да работят там, въпреки че концепцията на компанията е да се работи отдалечено.

още от категорията

Изкуствен интелект открива интернет зависимост с 86% точност

TechNews.bg

7 тенденции в изкуствения интелект през 2026 г.

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

1 коментар

Евгени 27/03/2023 at 19:45

Винаги е добре някой да дойде да налее едни хубави заплати в нашата икономика, ама защо само в ИТ сектора, то ясно че там заради все още ниските заплати спрямо щатските… ама трябва да се отвори страната и за другия тип бизнес, та драгия БГ бизнесмен ще трбява да се съобразява с работника и да не си купува поредния джип за сметка на осигуровките примерно

Отговор

Коментари