Американска AI компания, създала първия чатбот, откри R&D център у нас

България вече привлича инвестиции от бума на изкуствения интелект
(снимка: CC0 Public Domain)

Американската компания за изкуствен интелект LivePerson насочва развойните си звена в България, като този процес е започнал в началото на 2023 година, съобщиха от офиса на фирмата у нас.

От няколко години на контракторски принцип LivePerson поддържа продукта си на територията на страната ни, но от началото на тази година откри R&D развоен център у нас. Изпълнителен директор на компанията за България е Александър Райчев, който има 20-годишен опит в ИТ индустрията, развивайки екипи в корпорации като SAP и VMware.

„В днешните турбулентни времена за ИТ индустрията е позитивен сигнал за България, че една американска компания, с почти 30-годишна история в разработката на приложения за изкуствен интелект, решава да инвестира в страната ни, като разшири дейността си във всички звена на продуктовата си линия у нас”, каза Райчев.

LivePerson има офиси в Израел, Япония, САЩ, Италия, Германия, Великобритания, Полша, а сега и България. Концепцията на компанията за отдалечена работа обуславя присъствие на екипите по целия свят.

LivePerson първа в света създаде уеб-базиран чатбот през 1995 г., в зората на интернет. Оттогава насам компанията продължава да развива продукта си, да привлича все повече клиенти и да разработва уникални алгоритми за машинно обучение (Machine Learning, ML) с разбиране на естествен език (Natural Language Understanding, NLU) и обработка на естествен език (Natural Language Processing, NLP).

„Вече сме в един друг революционен етап на изкуствения интелект, чрез генеративния AI, където очакванията на клиентите са високи, технологиите бързо се развиват и бизнесът трябва да предложи иновативни варианти за клиентско преживяване”, сподели Райчев.

Компанията развива AI платформата си за комуникация с клиенти, като интегрира SMS, Facebook Messenger, Whatsapp, Viber, също и „voice over” технологии за самообучаващия се изкуствен интелект.

За около месец LivePerson нае 35 специалисти и планира да увеличи броят им до 130 до края на годината. Плановете за догодина са още по-амбициозни, но реалистични предвид перспективите пред развитието на изкуствения интелект и алгоритмите, които се ползват за това, посочи Райчев.

LivePerson вече има и свой офис в бизнес центъра Office X Business Garden, който ще приеме служителите, които искат да работят там, въпреки че концепцията на компанията е да се работи отдалечено.

Коментари по темата: „Американска AI компания, създала първия чатбот, откри R&D център у нас”

добавете коментар...

  1. Евгени

    Винаги е добре някой да дойде да налее едни хубави заплати в нашата икономика, ама защо само в ИТ сектора, то ясно че там заради все още ниските заплати спрямо щатските… ама трябва да се отвори страната и за другия тип бизнес, та драгия БГ бизнесмен ще трбява да се съобразява с работника и да не си купува поредния джип за сметка на осигуровките примерно

Коментар