Лизингът на офис техника не е само за големи компании

Вместо да купуват принтери, собствениците на малък бизнес могат да разчитат на регулярни предвидими разходи с наем на устройствата (снимка: Brother)

Лизингът или абонаментът за офис оборудване не е само за големи компании. Това може да бъде идеално решение и за малки фирми, които искат да опростят част от своя бизнес, като премахнат неудобството от поръчване на консумативи и ремонт на оборудването.

Опцията за лизинг е много изгодна и финансово, защото спестява фирмени разходи и дава гъвкавост по отношение на заплащането: с възможност за плащане като фиксиран разход или плащане според потреблението. Brother България, която предлага услуга от този тип, насочена към печата, разяснява някои от най-честите въпроси, задавани от малките предприятия относно абонамента и лизинга на принтери.

Какво е абонамент или лизинг на принтер?

Накратко, лизингът на принтер е договор за наем, който по същество е услуга за печат, предлагаща опростени разходи. Фирмите плащат една ниска месечна такса, която покрива консумативи и текуща поддръжка, или могат да плащат на отпечатана страница. В договора е включено и най-доброто оборудване за печат, което отговаря на специфичните нужди на бизнеса.

По този начин малките бизнес собственици могат да разчитат на редовни предвидими разходи, които включват всичко необходимо. Вместо да купуват принтери – което често може да доведе до големи първоначални и оперативни разходи – собствениците на малък бизнес могат да разчитат на регулярни предвидими разходи.

Какво обхваща типичният договор за лизинг?

Когато избират принтер, малките фирми трябва да вземат предвид много информация, включително вида на устройството, каква технология да използват, скорост на печата, цената на тонера, предлаганата техническа поддръжка и функции като зареждане на хартия, свързаност и много други. Лизингът премахва много от тези решения и гарантира, че фирмите разполагат с необходимия хардуер и поддръжка за техните специфични нужди.

Договорите за лизинг за малки предприятия могат да включват:

  • Плащане с фиксирана цена или плащане в хода на работа според потреблението
  • Съвети за правилната технология и услуга въз основа на задълбочена оценка на изискванията на компанията
  • Хардуер за печат, съобразен с нуждите на компанията
  • Инсталиране на принтери и текуща поддръжка
  • Автоматизирано поръчване на тонер касети и консумативи.

Лизингът на принтер само за големи предприятия ли е?

Наемането на принтери не е ново явление за по-големите компании, които разполагат с много ресурси и които – поради големия си брой служители – се нуждаят от оборудване с висока производителност, както и от поддръжка на високо ниво. Същото обаче важи и за малък офис, който може да се нуждае от една до десет машини (или повече).

Поради тази причина малките предприятия все повече харесват предимствата на лизинга на принтер вместо да купуват ново устройство. Бариери от миналото – като големи обеми на печата – вече не съществуват. Днешните лизингови споразумения могат да бъдат съобразени с нуждите на всички видове бизнес, от малки офиси с трима или четирима служители до организации с десетки служители.

Какви видове лизингови договори има?

Има много различни видове лизингови договори, като двата най-популярни са лизинг с фиксирана месечна цена или с плащане според потреблението (pay as you go).

Pay as you go, или плащане на страница (според потреблението), гарантира, че фирмите плащат само за това, което отпечатват. За много малки предприятия обемите на печат могат да варират значително. Договорът за заплащане според отпечатването гарантира, че компаниите не плащат повече от необходимото, като доставките на мастило и тонер са съобразени директно с количеството отпечатани страници.

За фирми, които са добре запознати със своите настоящи и бъдещи обеми на печат, фиксираната такса може да бъде най-добрият вариант. Потребителите плащат една и съща сума всеки месец, което опростява бюджетирането.

Избирайки лизинг вместо покупка, бизнесът си спестява грижата по изхвърляне на стария хардуер (снимка: Brother)

Brother България предлага услуга от този тип, насочена към печата. Тя се нарича Toner Management Program (TMP) и по същество представлява услуга за печат, при която клиентът заплаща само цената на консумативите – тонер касети и барабанни модули и то на преференциални цени. Самото печатно устройство се предоставя за използване за периода на двугодишния договор и за него не се налага да се правят капиталови разходи. За сметка на това, то може да се придобие на много атрактивна цена след изтичане на договора.

Услугата е изключително подходяща за стартиращи бизнес и административни структури, които имат перо за разходи под формата на консумативи, но не и за закупуване на нова печатаща техника. Предлаганите модели са подходящи за отпечатване на между 1000 и 2000 страници месечно. Програмата обхваща различни модели на Brother.

Заслужава ли си лизингът на принтер?

За много фирми цената е основната причина за наемане на принтери и в повечето случаи това ще спести разходи на компаниите. Без да е необходимо да купуват директно нов принтер, собствениците на фирми могат да намалят разходите си веднага. Ниските текущи разходи и гъвкавостта на плановете за плащане също помагат на бизнеса да управлява своите разходи, а автоматичните доставки на тонер намаляват необходимостта от запасяване с консумативи.

Лизингът на принтери също гарантира, че фирмите няма да страдат от спад в производителността. Принудителното бездействие поради недостиг на тонер може да излезе скъпо, а договорите за лизинг гарантират, че принтерите са настроени и готови за работа постоянно, спестявайки ценно време и ресурси.

Предимства от лизинг на принтери

Освен намаляване на разходите и спестяване на време, лизингът на принтери може да предложи на малкия бизнес множество предимства, вариращи от подобрена сигурност и денонощна поддръжка до намаляване на въздействието върху околната среда. В резултат на това много малки фирми възприемат лизинга като начин за рационализиране на процесите си и за облекчаване на част от напрежението при управлението на екип.

Договорите за лизинг също дават на бизнеса достъп до хардуер и софтуер с по-висока спецификация – продукти, които може да не са били в състояние да си позволят да закупят директно. Да вземем за пример лизинга на автомобили. Потребителите могат да карат автомобили от висок клас на разумна месечна цена, като ги сменят след няколко години с по-нови и избират моделите според нуждите на времето. Същото важи и за принтерите.

Устойчив ли е лизингът на принтер?

Да! Избирайки лизинг вместо покупка, си спестявате грижата по изхвърлянето на стария хардуер. Лизинговият партньор бързо ще се намеси, ако и когато принтерът трябва да бъде сменен. Договорите за лизинг също гарантират, че принтерите са добре поддържани, което удължава живота на хардуера.

Освен това договорите за лизинг обикновено се предлагат с политика за безплатно връщане на консумативи. Това означава, че малките фирми могат да върнат безплатно използвани тонер касети или мастило, за да бъдат рециклирани или преработени.

Коментар