Chrome получи разширена поддръжка на 3D графики

3D графиката в браузъра Chrome ще премине на следващо ниво с WebGPU API
(снимка: Chrome Developers)

Google пусна нов WebGPU API за хардуерно ускорение на графиката в браузъра Chrome. Той вече е наличен в бета версия на Chrome 113, съобщи блогът на разработчиците на браузъра.

Технологията на WebGPU се разработва от 2017 г. Тя използва изчислителните възможности на съвременните GPU-тата, като дава на разработчиците по-голям достъп до различни функции на ниско ниво.

WebGPU е нов уеб стандарт и набор от инструкции за хардуерно ускорение на графиката и изчисленията. Подобно на DirectX и Vulkan, WebGPU позволява рендеринг директно на графичния процесор на видеокартата с достъп до по-напреднали функции.

Очаква се WebGPU да намали натоварването на JavaScript при същото ниво на графиката и да подобри повече от три пъти резултатите от моделите за машинно обучение. Това е възможно благодарение на по-гъвкавото програмиране на GPU и достъпа до разширени функции, които предишният WebGL не предоставяше.

Новият API е резултат от съвместните усилия на Google, Mozilla, Apple, Intel и Microsoft. Първата реализация вече е налична в Chrome, а по-късно WebGPU ще се появи в браузърите Firefox и Safari.

WebGPU поддържа macOS, компютри с Windows с DirectX 12 и Chrome OS с поддръжка на Vulkan. Google съобщава, че в близко бъдеще ще добави поддръжка за Android и Linux. Много от широко използваните WebGL библиотеки вече са в процес на внедряване на WebGPU поддръжка.

Коментар