Политиката на Apple за проследяване чрез приложения отдавна е критикувана от рекламодатели и финансирани от реклами платформи. Но сега американската компания е изправена пред антимонополни разследвания по същата причина в две европейски държави.
По-специално, Apple е обвинена, че ощетява конкурентни рекламни платформи, за да стимулира продажбите на собствените си рекламни предложения в онлайн магазина App Store, съобщи 9to5Mac.
Преди това Apple разреши на мобилните приложения да използват анонимни идентификатори за проследяване, което позволи на разработчиците да продават персонализирани реклами в своите приложения. Но това се промени с въвеждането на прозрачност за проследяване в приложенията.
Сега разработчиците на приложения трябва да поискат разрешение от потребителя за събиране на данни. По-голямата част от потребителите отговарят с „не”, след което приложенията не могат да използват персонализирани рекламни идентификатори.
Рекламодателите и рекламните платформи са особено недоволни от тази промяна в политиката, която ще доведе до загуба на милиарди долари годишно. Собствените приложения на Apple обаче не трябва да искат разрешение за проследяване, което позволява на производителя на iPhone да събира ценни данни, които разработчиците на трети страни не могат.
Миналата седмица германският антимонополен орган установи, че това поведение прави Apple легитимна цел за специални мерки, насочени към предотвратяване на злоупотреба с господстващо положение на пазара.
Франция ще продължи собственото си разследване по същия въпрос. Френският антимонополен орган вероятно скоро ще започне разследване срещу Apple за оплаквания, свързани с промените от 2021 г. в нейната политика за проследяване чрез приложения.
Френските регулатори планират да издадат официално „Изложение на възраженията” относно откритите доказателства за незаконни антиконкурентни дейности. Жалбата, дала повод за разследването, е подадена от четири френски рекламни групи.