Британци експериментират с “on-demand” реклами

Ако имаш интересна бизнес-идея, не трябва да се притесняваш да я изпробваш – така мисли основателят на “империята Virgin” сър Ричард Брансън – известен британски предприемач, основател и собственик на над 300 фирми под общата шапка “Virgin”.

Верен на този девиз, британският кабелен оператор Virgin Media, макар вече да не е част от империята на сър Ричард Брансън, ще експериментира смело с нови бизнес-идеи. От този месец компанията ще пусне в действие система за динамично предлагане на реклами. Системата ще поднася реклами, сързани с дадено съдържание, заедно с “on-demand” програмите, които предлага.

Virgin е изпробвала системата по-рано тази година по време на тримесечен тестов период. На база на резултатите сега операторът ще вкарва 30-секундни реклами в началото и края на различни ТВ програми, които се гледат “по заявка”.

Системата ще покрива три ТВ канала и ще достига до 300 000 домакинства. Операторът се надява по-нататък да разгърне системата и да покрива всички 3,7 милиона домакинства, които ползват неговите “on-demand” ТВ услуги.

Рекламите ще са в синхрон със съдържанието, което потребителите са избрали да гледат. Така например реклами на фризьорски студиа ще се излъчват заедно с епизоди на шоу-програми от типа “Новият топ-модел”, “Пълна промяна” и др. подобни.

Това не е всичко, с което Virgin Media ще експериментира. Тя е подготвила и тестова инсталация на система за мониторинг на файловия обмен в мрежата си.

Технологията за анализ на пакетите, които се пренасят по кабела, ще измерва обема на нелицензираното съдържание, което се споделя по мрежата на оператора. Плановете предвиждат да не се съобщава на потребителите чии трафик ще бъде анализиран.

Системата Cview е разработка на Detica, която е специализирана в системите за събиране и обработка на големи обем данни. Нейни традиционни клиенти са детективски агенции и следователски служби, правоохранителни организации.

Експерименталното наблюдение ще покрива 40% от мрежата на Virgin Media.

Virgin Media подчертава, че целта й е да измери общия обем на нелицензираното съдържание, което се споделя, а не да прави записи за индивидуалните потребители. Данните за нелегалното съдържание ще се агрегират и ще гарантират пълна анонимност на потребителите, обещава компанията.

Коментар